Ubisoft płaci kilka milionów zł za stworzenie trailera
Konkretna suma.
Ubisoft zapłaci 11 milionów koron szwedzkich firmie Goodbye Kansas za stworzenie zwiastuna filmowego do nieokreślonej gry - wynika z ogłoszenia studia. To ok. 4,9 mln zł.
To dość rzadka sytuacja, w której poznajemy konkretną sumę przeznaczoną na działania marketingowe związane z grą. Wielcy wydawcy zazwyczaj nie dzielą się takimi liczbami. Nie oznacza to oczywiście, że w każdym przypadku umowy na wyprodukowanie zwiastunów opiewają na podobne kwoty.
„Jednostka zależna od firmy Bublar, Goodbye Kansas, podpisała umowę na wyprodukowanie zwiastuna gry dla francuskiego producenta gier, Ubisoftu” - czytamy w ogłoszeniu, przytoczonym przez Rock, Paper, Shotgun. „Wartość zamówienia wynosi ok. 11 milionów szwedzkich koron”.
Nazwa Goodbye Kansas nie jest może zbyt rozpoznawalna, ale większość czytelników zapewne widziało dzieło firmy. To twórcy zwiastuna Cyberpunk 2077 z E3 2019 - trailera, który ujawnił postać Johnny'ego Silverhanda, odgrywanego przez Keanu Reevesa.
Goodbye Kansas współpracowało już wcześniej z Ubisoftem. W portfolio producentów znajdziemy zwiastun season passa do Watch Dogs 2 oraz materiały prezentujące bohaterów Ghost Recon: Wildlands.
Tajemniczy zwiastun powstaje wraz z pomocą DDB Paris, agencji marketingowej odpowiedzialnej za filmowy trailer Watch Dogs 2.