Ubisoft pokazał różnice między grą Yasuke a Naoe w Assassin's Creed Shadows. To jak dwa różne światy
Dwa odmienne style gry.
Ubisoft opublikował nowy materiał, w którym przybliża różnice między dwoma stylami rozgrywki w Assassin's Creed Shadows. Zobaczymy w nim zarówno mocne, jak i słabe strony obu protagonistów: Yasuke i Naoe.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Naoe jako shinobi oferuje styl gry charakterystyczny dla starszych odsłon serii. Ubisoft nazywą ją „najlepszym assassynem w historii” - Naoe potrafi przeskakiwać między budynkami z pomocą linki, czołgać się po ziemi i utrudniać przeciwnikom życie poprzez manipulację światłem. Może jednak się okazać, że w otwartym starciu z większym oponentem poradzi sobie nieco gorzej.
Zdaniem deweloperów, w takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem będzie przełączenie się na chętnego do walki Yasuke. Samuraj nie jest demonem prędkości, a skok wiary w jego wykonaniu wygląda raczej jak nieudana próba zabójstwa wozu z sianem, ale w walce w zwarciu nie ma sobie równych. Jego siła przyda sie również przy noszeniu cięższych przedmiotów, wyważaniu drzwi i przebijaniu się przez większych przeciwników.
Różnicę między shinobi a samurajem mają wykraczać poza sferę walki. Postacie mogą odpowiedzieć na to samo pytanie w zupełnie inny sposób, co będzie miało zapewne odzwierciedlenie w systemie romansów, którym Ubisoft chwalił się już nieraz. Wygląda też na to, że w pewnych momentach opowieści staniemy przed wyborem dwóch ścieżek. W materiale widzimy, że Yasuke preferuje rozwiązać problem bez przelewu krwi, podczas gdy Naoe stawia na bezpośrednie działanie.
A jak podział na dwóch znacznie różniących się od siebie bohaterów zadziała w praktyce? Przekonamy się 15 listopada, gdy Assassin's Creed Shadows trafi na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. To największa premiera Ubisoftu w tym roku, a także najbardziej ambitna odsłona w historii cyklu o zabójcach.