Ubisoft pokazał rozwinięty system skradania w Assassin's Creed Shadows. Tak wyglądają sztuczki Naoe
Karty na stół.
Ubisoft szczegółowo omówił system skradania w zbliżającym się Assassin's Creed Shadows. To okazja, żeby nie tylko poznać pełny wachlarz sztuczek Naoe, ale też zobaczyć je w akcji dzięki krótkim nagraniom gameplayu.
Z dwójki bohaterów Shadows to właśnie zwinna Naoe specjalizuje się w skradaniu i cichej eliminacji wrogów. Ubisoft podkreśla, że to najdrobniejsza główna postać w serii Assassin's Creed, co pozwala jej przeciskać się przez pęknięcia w ścianie czy skrywać w skrzyniach.
Nowe i odmienione mechaniki skradania
- Assassin's Creed Shadows oferuje nową mechanikę obserwacji. Skupiając się, Naoe może identyfikować i oznaczać wrogów, a także wyświetlać na ekranie gracza cenne przedmioty czy cele zadań. Ubisoft twierdzi, że to teraz podstawa rozgrywki - „Kiedy masz wątpliwości, zatrzymaj się, obserwuj otaczający cię świat i dopiero wtedy zdecyduj, jaki powinien być twój następny ruch”.
- Powraca też Wzrok Orła, który pozwoli przeskanować okolicę i pokazać sylwetki wrogów (także za przeszkodami i ścianami). Wzrok Orła pokazuje na ekranie inne informacje niż wspomniana obserwacja, ale obie mechaniki można przeplatać, a nawet włączać jednocześnie.
- Assassin's Creed Shadows jest pierwszą odsłoną serii, która wykorzystuje mechanikę skrywania się w cieniu. Można skorzystać nie tylko z zacienionych miejsc, na które się natkniemy, ale też samemu stworzyć okazję - np. eliminując źródła światła.
- Naoe może nie tylko kucnąć, ale też się czołgać, a im niższa pozycja, tym mniejsza widoczność bohaterki i generowany przez nią hałas. W niektórych miejscach trzeba będzie zachować szczególną ostrożność. W budynkach natkniemy się na tzw. słowicze podłogi, czyli specjalnie zaprojektowane panele, które skrzypią, kiedy stawia się na nich kroki.
- W Shadows powrócą podwójne zabójstwa, jednak aby były dostępne, konieczne będzie wybranie sztyletu tanto jako jednej z głównych broni, a także odblokowanie odpowiedniej umiejętności.
- Naoe może też chwytać wrogów i zaciągać ich np. do zarośli, by tam dokonać eliminacji. Proces nie jest automatyczny, jak w poprzednich grach z serii.
Patrole nie dadzą się nabrać na gwizdnięcia
Shadows wprowadza nowy typ przeciwników - służących. Nie stanowią oni bezpośredniego zagrożenia, ale ostrzegą pozostałych, jeśli zauważą postać gracza. Ubisoft zapewnia jednak, że alarm wywołany w jednej części jakiegoś kompleksu nie oznacza, że wszyscy wrogowie z całej lokacji magicznie dowiedzą się o obecności Naoe czy Yasuke. Dzięki temu, po uporaniu się z problemem można wznowić próby skradania.
Z kolei raz zaalarmowani przeciwnicy, którym znikniemy z oczu, będą przeprowadzać poszukiwania w parach - jeden strażnik i jeden poszukiwacz. Oznacza to też, że znana z serii (i często wyśmiewana) taktyka pojedynczego zwabiania przeciwników do krzaków za pomocą gwizdnięcia, będzie znacznie mniej skuteczna.
„Raz zaalarmowani, są trudni do oszukania lub zwabienia, ponieważ zakładają, że wszelkie sztuczki, których używasz, są tylko właśnie tym - sztuczką mającą na celu ich zwabienie” - tłumaczy Ubisoft.
Rodzaje przeciwników mają też wpływ na inne elementy gameplayu. Przykładowo samurajów nie będzie się dało szybko wyeliminować z pomocą bomby dymnej, bo zwyczajnie uciekną od duszącej chmury.
Powraca „moc” wrogów i blokada natychmiastowego zabójstwa
Shadows ponownie korzysta z systemu, który nie każdemu przypadł do gustu. To od mocy naszej i wroga zależy, czy będziemy mogli natychmiast wyeliminować go ukrytym ostrzem. Jeśli poziom przeciwnika jest za duży lub nie rozwinęliśmy wystarczająco ostrza, Naoe tylko go zrani. Ponadto, silniejsi wrogowie mogą całkowicie zablokować natychmiastowe zabójstwo.
System jest jednak jeszcze bardziej rozwinięty: jako że można osobno rozwijać np. frontalne zabójstwo i zabójstwo z powietrza, część wrogów może przeżyć ten pierwszy atak, ale nie przetrwać ciosu z wysokości.
Ubisoft zabezpiecza się jednak przed krytyką i w menu Assassin's Creed Shadows znajdziemy opcję włączenia „insta-killi”. Sprawi to, że każdy przeciwnik, niezależnie od jego poziomu i umiejętności Naoe, polegnie po skrytobójstwie.