Ubisoft reklamuje Assassin’s Creed obrazkami wygenerowanymi przez SI
Pomysł nie przypadł do gustu fanom.
Choć Ubisoft dysponuje ponad piętnastoma latami materiałów marketingowych z Assassin’s Creed, to niektóre oddziały korporacji postanowiły reklamować serię za pomocą grafik przygotowanych przez sztuczną inteligencję. Koncept nie przypadł do gustu fanom.
Na pomysł wpadł najwyraźniej holenderski dział, który w wiadomości opublikowanej w serwisie X zapytał na Halloween, czy jesteśmy zainteresowani cukierkami lub psikusami. Brzmi niegroźnie, gdyby nie fakt, że komunikat ubarwiono pseudo-Ezio z dyniami i w żaden sposób nie da się ukryć, że to ilustracja właśnie od SI.
Są wszystkie cechy szczególne, jak dziwnie „miękkie” oświetlenie czy nienaturalnie wygięty palec, który jest też częścią miecza. Nawet symbol asasynów się nie udał. Jak szybko zauważyli miłośnicy serii, na podobny krok zdecydował się dział w Ameryce Łacińskiej, lecz w tym przypadku obrazek szybko usunięto.
Gracze zwracają uwagę także na inny fakt. Ubisoft w marcu przeprowadził sporą falę zwolnień, w wyniku której zamknięto między innymi biuro korporacji odpowiedzialne za kraje Beneluksu. Pozbycie się pracowników i zastąpienie ich ilustracjami od SI wygląda wyjątkowo cynicznie, dystopijnie lub po prostu smutno, w zależności od opinii.
„Nie stać ich nawet, by zatrudnić jednego z własnych grafików” - komentuje jeden z użytkowników. „Nie mam zdania na temat tego całego SI, ale nadal jestem zły, że zamknęli holenderski oddział i zastąpili go czymś takim...” - zauważa kto inny.