Ubisoft rozjaśnia kwestię wyboru bohatera w Assassin's Creed Shadows. Swobody będzie sporo
Rzadko będziemy na kogoś skazani.
Jesteśmy już po oficjalnej prezentacji gameplayu Assassin's Creed Shadows, dlatego Ubisoft zaczyna odpowiadać na najbardziej palące pytania graczy. Jeden z reżyserów gry wyjaśnił, jak to właściwie będzie z tym wyborem bohaterów.
Jak bowiem wiemy już z pierwszej zapowiedzi, Shadows stawia na dwójkę protagonistów: dyskretną shinobi Naoe oraz potężnego samuraja Yasuke. Na gameplayu zaprezentowanym podczas pokazu Ubisoft Forward zobaczyliśmy, że gra pozwoli nam wybrać bohatera przed misjami fabularnymi, ale czy przyjdzie moment, w którym będziemy skazani na konkretną postać? Ubisoft zapewnia, że takich przypadów będzie niewiele.
„Jeśli chcesz grać tylko jedną postacią, możesz to robić przez większość gry” - wyjaśnia Lemay-Comtois w rozmowie z GamesRadar+. „Tak właściwie to nie zmuszamy nikogo do przełączania się między postaciami. Są jednak w grze momenty, które przystosowano do Naoe, choćby jaskinie bandytów, w których jest bardzo ciemno”.
„Jasne, że możesz tam wejść jako Yasuke, ale z Naoe będzie łatwiej, bo lepiej poradzi sobie w ciemności” - dodaje. „Jest więc kilka takich sugestii, ale poza misjami fabularnymi, które są specjalnie dostosowane do jednego lub drugiego bohatera, nie zmuszamy do wyboru postaci. To już zależy od graczy”.
Podejście brzmi bardzo podobnie do tego z Assassin's Creed Syndicate, gdzie bliźniaków Frey mogliśmy wymieniać w zasadzie dowolnie, o ile tylko nie ograniczała nas misja fabularna. Jako że jednak Shadows stawia na bardziej RPG-owe podejście, może się okazać, że granie bohaterami na zmianę będzie konieczne do rozwijania ich umiejętności. Być może jednak w grze pojawi się system skalowania, który ułatwi zabawę niskopoziomową postacią.
Przekonamy się 15 listopada, gdy Assassin's Creed Shadows zadebiutuje na PC i konsolach obecnej generacji. To największa - i zapewne najbardziej oczekiwana - premiera Ubisoftu w tym roku.