Ubisoft stawia na Assassin’s Creed. Powstaje podobno dziewięć gier
Powrót do corocznych premier.
Ubisoft wraca podobno do corocznych premier nowych odsłon Assassin’s Creed, lecz kolejne pozycje będą bardziej zróżnicowane. Obecnie powstaje co najmniej dziewięć gier - wynika z nieoficjalnych doniesień.
Wieści przekazał świetnie poinformowany Tom Henderson z serwisu Insider Gaming, powołujący się na własne źródła, zaznajomione z planami francuskiej korporacji. Jak wymienia, pięć rozwijanych produkcji już znamy. To Assassin's Creed Mirage, Codename Red, Codename Hexe, sieciowe Codename Invictus oraz mobilne Codename Jade.
Następny w kolejce jest Project Nexus, a więc tytuł przeznaczony na urządzenia rzeczywistości wirtualnej. Zobaczymy go najwyraźniej w czerwcu, na tegorocznych targach E3. Ubisoft rozważa już podobno przygotowanie kontynuacji tej pozycji, Nexus 2.
Następnie Henderson wymienia gry, o których jeszcze nie słyszeliśmy. Ubisoft Sofia - twórcy Assassin’s Creed 3: Liberation i Assassin’s Creed Rogue - rozwija podobno Project Nebula, a więc dość standardową odsłonę serii, ale z bardzo różnorodnymi miejscami akcji. Odwiedzimy rzekomo Indie, imperium Azteków, a także okolice Morza Śródziemnego.
Chińskie Ubisoft Chengdu ma w planach Project Raid, a więc darmową produkcję z kooperacją dla maksymalnie czterech osób i starciami PvE. Gracze wcielą się podobno w przeróżne postacie ze światów Assassin’s Creed wydanych na przestrzeni lat.
Ubisoft Annecy, specjaliści od trybów sieciowych, szykują za to Project Echoes, a więc także produkcję stawiającą na multiplayer, z wykorzystaniem technologii Ubisoft Scalar. To rozwiązanie bazujące na serwerach rozproszonych „w chmurze”, służące do budowania gier „szybciej, efektywniej i na niewyobrażalną wcześniej skalę”. Cokolwiek to w praktyce oznacza.
Nagromadzenie produkcji pozwoli wrócić do corocznego cyklu wydawniczego. Henderson wyjaśnia, że Assassin's Creed Mirage powinno ukazać się w okolicach sierpnia, zaraz przed Nexus, także zaplanowanym jeszcze na ten rok. Jeśli nie dojdzie do żadnych opóźnień (co raczej mało prawdopodobne), następne będzie Codename Red w 2024 roku, sieciowe Assassin’s Creed Invictus w 2025 r. i Assassin’s Creed Hexe w 2026 r.
Red jest już podobno w całkiem dobrym stanie - dodają źródła Hendersona. Produkcja z akcją w feudalnej Japonii wyróżni się podobno dwiema grywalnymi postaciami do wyboru, a także większym naciskiem na skradanie.