Ubisoft stracił weterana serii Assassin's Creed. Dyrektor artystyczny odchodzi z firmy
Zajmie się grą na PlayStation.
Wieloletni dyrektor artystyczny serii Assassin's Creed - pamiętający jeszcze pierwszą odsłonę serii - odszedł z Ubisoftu. Raphael Lacoste przeszedł do Haven Studios, finansowanego przez Sony.
Mężczyzna podczas 16-letniej kariery we francuskiej korporacji odpowiadał za ogólny kierunek artystyczny nie tylko pierwszego AC, ale także Revelations, Assassin's Creed 3, Black Flag, Unity, Syndicate, Origins i Valhalla.
Lacoste miał więc duży wkład w powstanie całego cyklu, podobnie jak Jade Raymond. Teraz ponownie połączy siły z producentką, która jest szefową Haven Studios.
„Z głębi serca dziękuję naszej wspaniałej społeczności i wspaniałym deweloperom, z którym miałem okazję współpracować przez te wszystkie lata” - napisał mężczyzna na Twitterze.
Jak dodał, w Haven Studios jest „bardziej zaangażowany w grafiki koncepcyjne” oraz współpracę z zespołem, nie tylko w ustalanie ogólnego kierunku artystycznego.
Seria Assassin's Creed przejdzie w przyszłości spore modyfikacje, zmieniając się w platformę-usługę pod tytułem Infinity, prowadzoną przez dwójkę innych weteranów: Clinta Hockinga z Ubisoft Montreal oraz Jonathana Dumonta z Ubisoft Quebec.
Korporacja zmaga się tymczasem z problemami wizerunkowymi - a nawet z pozwem francuskich związków zawodowych, zarzucających firmie toksyczne warunki pracy i przypadki molestowania seksualnego podwładnych.
Część pracowników odchodzi lub zmienia stanowiska w cieniu kontrowersji (jak Hugues Ricour, szef oddziału w Singapurze), inni z własnej woli - jak Darby McDevitt (dyrektor narracji Assassin's Creed Valhalla) i Eric Baptizat (reżyser tej gry).
Jeśli mowa nowym projekcie Haven Studios, to szczegóły nie są obecnie znane. Prace finansuje Sony, co sugeruje platformy docelowe. Produkcja ma być nową licencją.