Ubisoft stworzy gry z pomocą AI. Sztuczną inteligencję testują deweloperzy „na każdym szczeblu”
Nie tylko dialogi?
Ubisoft widzi świetlaną przyszłość w dwóch „ulubionych” technologicznych nowinkach graczy - NFT oraz sztucznej inteligencji. O NFT w formie „dusz” asasynów pisaliśmy już wczoraj, natomiast w najnowszym raporcie finansowym francuskiej firmy rysuje się plan odnośnie wykorzystania SI na każdym szczeblu procesu tworzenia gier wideo.
Połączenie Ubisoft + SI może się wam kojarzyć z głośną sprawą narzędzia Ghostwriter, które już pomaga deweloperom tej firmy tworzyć tzw. „barks” dla postaci niezależnych, czyli krótkie wypowiedzi, które NPC wygłaszają np. gdy stanie się coś istotnego w ich otoczeniu lub gracz wykona jakąś akcję. Już lekka pomoc SI skierowana do scenarzystów wydała się graczom dość kontrowersjna, ale brzmi to niewinnie względem nowo ogłoszonych planów.
„W miarę jak świat przyjmuje generatywną SI w rekordowym tempie, GDC 2023 pokazało jej ogromny potencjał do głębokiej transformacji branż kreatywnych” - czytamy w raporcie finansowym. „Ubisoft ma wyjątkową pozycję, aby przewodzić tej transformacji, dzięki silnej wiedzy specjalistycznej w zakresie technologii gier, ponad 20-letnim zbiorem własnych danych oraz bogatemu portfolio. Adaptujemy się szybko, a twórcy i deweloperzy na wszystkich poziomach eksperymentują z technologią i korzystają z dynamicznie rozwijającego się krajobrazu generatywnej sztucznej inteligencji”.
Francuska firma podkreśla, że wykorzystuje „wieloletnie wysiłki badawczo-rozwojowe” w zakresie SI i uczenia maszynowego, by znaleźć najlepsze metody użycia tych narzędzi, by wpłynęły pozytywnie na kreatywność, proces produkcyjny i doświadczenia graczy.
Temat poruszono także podczas rozmowy z inwestorami towarzyszącej publikacji raportu finansowego. Cytowany przez PC Gamer prezes Ubisoftu, Yves Guillemot, przewiduje, że dzięki SI gracze uzyskają wpływ na wydarzenia na ekranie i zawartość gry. Trudno zrozumieć, co to dokładnie znaczy, ale redakcja wspomnianego serwisu stawia na łatwe tworzenie modów. Krótko mówiąc: mówimy SI, jakiego moda do gry oczekujemy, a ona go wykonuje.