Ubisoft wyjaśnia, dlaczego tytuły startowe są zazwyczaj poniżej oczekiwań
Oraz: liczba użytkowników nowych konsol będzie rosła szybciej niż w poprzedniej generacji.
Tytuły startowe na nowych konsolach najczęściej nie prezentują jakości oczekiwanej przez graczy - podobnie jest w przypadku PlayStation 4 i Xbox One. Przedstawiciel Ubisoftu starał się wyjaśnić w rozmowie z serwisem GamesIndustry International, dlaczego tak sie dzieje.
- Wszyscy wydawcy przenoszą teraz swoje siły produkcyjne - mówił Tony Key, starszy wiceprezes do spraw sprzedaży i marketingu we francuskiej firmie.
- Dla tytułów, takich jak Assassin's Creed: Black Flag, większość sprzedaży nadal pochodzić będzie ze sprzętu obecnej generacji. Nie możemy przygotować znacząco różniących się odsłon na PS4 i Xbox One, ponieważ nie będziemy mogli razem wprowadzać ich na rynek i reklamować.
- Dlatego też projektanci i deweloperzy koncentrują się teraz na tytułach, które działają bardzo dobrze na wszystkich platformach. Ale wraz z przenoszeniem zasobów na nowe konsole proces ten będzie coraz trudniejszy, ponieważ moc PS4 i Xbox One pozwala na znacznie więcej kreatywności.
Ubisoft przygotował szereg tytułów startowych, w tym wspomniane już Assassin's Creed 4 oraz Just Dance 2014 czy Fighter Within, wyłącznie na Xbox One. Obiecujący thriller Watch Dogs opóźniono jednak do wiosny przyszłego roku.
W przypadku AC4, wyprodukowano aż sześć wersji: PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Wii U, Xbox 360 oraz Xbox One. Key dodał także, że kolejnym problemem przy produkcji na konsole nowej generacji jest ciągle zmieniająca się konfiguracja sprzętowa - zwłaszcza w początkowej fazie.
Menedżer spodziewa się jednak, że liczba użytkowników nowego sprzętu będzie rosła znacznie szybciej niż w przypadku PS3 i X360.
- Wydaje nam się, że baza użytkowników będzie rosła szybciej niż w poprzednich generacjach - mówił. - W pierwszych latach oczekujemy podwojenia liczby posiadaczy konsol. Powód jest prosty: ostatnia generacja trwała dłużej, więc nagromadziło się spore zainteresowanie i popyt.