Ubisoft: wyniki The Division i Far Cry Primal przekroczyły oczekiwania
Firma podsumowuje rok.
Ubisoft zakończył rok fiskalny z debetem na kontach, choć w okresie 12 miesięcy - do końca marca obecnego roku - wypracowano zyski na poziomie 1,2 mld euro.
Taki wynik oznacza rezultat nieznacznie gorszy od ubiegłego roku, podsumowanego zyskiem 1,1 mld euro. Wtedy jednak zakończono z 211 mln euro na kontach - teraz wartość ta jest „na minusie”, wynoszącym 41,7 mln euro.
Wydawca nie przejmuje się zbytnio sytuacją i tłumaczy, że przyczyną takiego stanu rzeczy są dwie duże premiery pod koniec podsumowywanego okresu, czyli The Division w marcu oraz Far Cry Primal w lutym.
Nie bez znaczenia jest także skup własnych akcji, na co przeznaczono 79,3 mln euro. Ubisoft aktywnie broni się w ten sposób przed perspektywą wrogiego przejęcia przez francuski koncern Vivendi.
„Rok fiskalny zakończyliśmy pozytywnym akcentem, wykonując plan: wyniki The Division oraz Far Cry Primal przekroczyły oczekiwania, kontynuowaliśmy powrót do gier wieloosobowych i zanotowaliśmy znaczny wzrost zaangażowania graczy” - komentuje dyrektor generalny Yves Guillemot.
Menedżer podał, że ta pierwsza strzelanka może pochwalić się liczbą 9,5 miliona zarejestrowanych użytkowników, a średni czas spędzane na serwerach wynosi trzy godziny dziennie. Co piąty posiadacz tytułu ma także przepustkę sezonową.
Nie ujawniono jednak konkretnych wyników sprzedaży dla żadnego z tytułów.
W przypadku Far Cry Primal podano tylko dość abstrakcyjną statystykę o „rekordowych wynikach”, jeśli mowa o grze wydawanej w lutym. Tymczasem liczba aktywnych graczy w Rainbow Six Siege jest teraz o 60 procent większa, niż zaraz po premierze, co ma być bezprecedensowym osiągnięciem.
Cyfrowa dystrybucja, DLC i transakcje cyfrowe to już 32 procent sprzedaży Ubisoftu, choć duże znaczenie ma także katalog starszych gier - 25 proc. sprzedaży.
Jeśli chodzi o trwający rok fiskalny, to potwierdzono zamiary wydania Ghost Recon Wildlands, South Park: Fractured but Whole, drugiego Watch Dogs („nowy ton i innowacyjne hackowanie”), For Honor oraz całkiem nowej licencji, którą zobaczymy na targach E3 - razem z datami premier innych tytułów.