Ubisoft zamierza wydawać mniej dużych gier
Zmiana planów.
- Ubisoft ma nowy plan działania - mniej gier AAA
- W katalogu wydawcy ma pojawić się m.in. więcej tytułów free-to-play
W najbliższej przyszłości Ubisoft nie chce polegać w większości na grach wysokobudżetowych, a więc AAA - tak jak miało to miejsce do tej pory. Francuski wydawca zamierza poświęcić więcej uwagi tytułom darmowym oraz „zapasowemu katalogowi” jeszcze niezapowiedzianych produkcji.
Ubisoft podkreślił, że duże gry nie będą filarem modelu biznesowego firmy, podczas konferencji dla inwestorów, omawiającej wyniki finansowe trzeciego kwartału fiskalnego roku 2021. Zapewnił jednak, że w okresie od kwietnia 2021 do marca 2022 wciąż zamierza wydać trzy tytuły AAA.
- Przez lata potwierdzaliśmy, że naszym klasycznym planem jest wydanie trzech lub czterech gier wysokobudżetowych [w trakcie roku - red.], więc zostajemy przy tych założeniach na fiskalny rok 2022 - tłumaczy dyrektor finansowy, Frederick Duguet, przytoczony przez IGN.
- Mimo wszystko stopniowo, wciąż odsuwamy się od modelu, który zakładał skupianie się na tytułach AAA, na rzecz modelu, w którym łączymy mocne gry wysokobudżetowe z mocnym „zapasowym katalogiem”. Uzupełniamy też nasz program wydawniczy o produkcje free-to-play i inne doświadczenia premium.
Wspominając o nadchodzących premierach, Duguet przywołał Far Cry 6, Rainbow Six Quarantine, Riders Republic, remake Prince of Persia: Piaski Czasu, Roller Champions oraz, co ciekawe, nieco zapomniane już pirackie Skull & Bones.