Udostępniono silnik pierwszej i drugiej części serii Serious Sam
Czeka nas wysyp modów?
W tym miesiącu seria Serious Sam obchodzi piętnaste urodziny. Z tej okazji studio Croteam przygotowało niespodziankę i opublikowało kod źródłowy technologii Serious Engine w wersji oznaczonej numerem 1.10. Wykorzystano ją do stworzenia dwóch pierwszych części cyklu.
Wszystkie niezbędne pliki pobierzecie za pośrednictwem serwisu GitHub - oczywiście za darmo.
- Pod względem historycznym, ta wersja Serious Engine jest bardzo ważna zarówno dla Croteam, jak i dla mnie - wspomina Vyacheslav Nikitenko, jeden z twórców technologii.
- W tamtych czasach, nim jeszcze zacząłem pracować nad kodem źródłowym, stworzyłem kilka modów do Serious Sama i silnik okazał się świetnym narzędziem szkoleniowym - dodaje.
Nikitenko podkreśla, że opublikowana wersja bardzo łatwo poddaje się modyfikacjom. Według dewelopera, udostępniona technologia pozwala na stworzenie pełnoprawnej gry.
Należy jednak pamiętać o ograniczeniach związanych z grafiką. Silnik ma już swoje lata i nie da się za jego pomocą osiągnąć oprawy wizualnej na poziomie znanym ze współczesnych produkcji.
Przedstawiciele studia Croteam radzą też zajrzeć na stronę SeriousZone, gdzie można znaleźć wiele wskazówek przydatnych w projektowaniu gier na technologii Serious Engine.