Skip to main content

UK zaostrza ograniczenia dla przejęcia Activision przez Microsoft

Zakaz zakupu udziałów.

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) zaostrza ograniczenia nałożone na Microsoft oraz Activision Blizzard w ramach proponowanej transakcji połączenia obu podmiotów.

Urzędnicy w kwietniu zablokowali przejęcie, tłumacząc się chęcią ochrony raczkującego rynku streamowania gier z serwerów w „chmurze”. Teraz idą o krok dalej, zabraniając obu firmom nawet standardowego kupowania akcji bez pozyskania wcześniejszej zgody na piśmie.

Ograniczenie dotyczy głównych podmiotów, ale także działów zależnych. Dla przykładu, Activision Blizzard nie może zainwestować w Xbox Game Studios, a Microsoft nie może wyłożyć pieniędzy, by przejąć choć część Blizzarda lub King, które są częścią Activision.

CMA tłumaczy, że chce w ten sposób „zapobiec działaniom wyprzedzającym”, cokolwiek to oznacza. Nie jest jednak jasne, jak tymczasowy nakaz miałaby być egzekwowany, skoro obie korporacje notowane są na giełdzie w Stanach Zjednoczonych, a nie w Wielkiej Brytanii.

To kolejne złe wieści dla Microsoftu, który obecnie zbroi się w prawników, szykując się do apelacji w UK. Proces może jednak zająć wiele miesięcy, podczas gdy obie zainteresowane korporacje podczas ogłaszania transakcji w ubiegłym roku dały sobie czas do 18 lipca, by ją zamknąć.

Terminu zapewne nie da się dotrzymać, zwłaszcza w obliczu podobnego pozwu złożonego w Stanach Zjednoczonych. Jedyną iskierką optymizmu jest Unia Europejska, która jest rzekomo gotowa do zaakceptowania przejęcia, co powinno zostać ogłoszone już w poniedziałek - to jednak nieoficjalne informacje.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także