Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Rozdział 21: Atlantyda Pustyni
W poszukiwaniu zaginionego miasta.
Drake odnalazł Atlantydę Pustyni, wraz z Sullym dostają się do jej wnętrza. Na swojej drodze spotykają Talbota, który morduje naszego towarzysza i odurza nas narkotykami. Trudno nam odróżnić rzeczywistość od halucynacji.
Śmierć Sully'ego
Przejdź przez bramę - zobaczysz schody prowadzące do zaginionego miasta. Zejdź po nich i na rozwidleniu dróg skieruj się w lewo. Dojdź do krawędzi zarwanej posadzki, gdzie leży Brązowy człowiek z Naszkum.
Zawróć do miejsca, w którym drogi się rozdzielają. Tym razem skręć w prawą odnogę. Schodząc zauważysz, że w jednym miejscu brakuje balustrady po lewej stronie, a w głębi jest otwarte przejście do wnętrza wieżyczki. Skocz do jej środka - na podłodze leży Sabejska alabastrowa stela.
Wróć na schody i po chwili skręć w prawo w kierunku fontanny. Obejrzyj animację. Gdy się zakończy, zejdź po schodach przed sobą. Zaatakuje cię kilku przeciwników. Choć wyglądają niepozornie, nie są to zwykli ludzie. Zabij ich.
Po pierwszej fali oponentów, windą ze środka lokacji wjadą kolejni. Strategia jest prosta, chować się, gdy do ciebie strzelają i być w ruchu by nie zostawać za długo w jednym miejscu. Wrogowie posiadają umiejętność nadnaturalnego szybkiego przemieszczania się, a wtedy najczęściej pojawiają się za twoimi plecami.
Po bitwie wejdź schodami na prawo do wieży. W jej głębi, tuż przy oknie porzucono Głowa akadyjskiego posągu. Pobiegaj po okolicy i podnieś porzuconą broń, a potem wejdź do windy.
Narkotykowe zwidy
Po dojechaniu na miejsce zbiegnij po schodach na lewo, udając się w pościg za Talbotem. Ucieka jedyną możliwą drogą, więc gonitwa nie będzie wymagająca. W pewnym momencie trafisz na ślepy zaułek. Odwróć się i idź na wprost. Przeniesiesz się w czasie do lat swej młodości.
Po chwili pojawią się goniące cię pająki, uciekaj co tchu przed siebie. Ponownie, tylko jedna droga jest możliwa do obrania, więc nie ma szansy byś się zgubił. W pewnym momencie zmienisz się w nastoletniego Drake'a. Podczas ucieczki po dachach pająki wybiegną wprost na ciebie. Zawróć i przeskocz przez barierkę na dach poniżej.
Nagle świat zacznie wibrować, a przed tobą pojawi się Sully. Mierzycie do siebie z pistoletów - pociągnij za cyngiel.
Budzisz się będąc odurzonym narkotykami. Odwróć się i idź aż zobaczysz przed sobą wielki pomnik. U jego stóp leży Sabejski symbol księżyca. Teraz zawróć i niepewnym krokiem idź przed siebie schodząc po stopniach, potem skieruj się w lewo i cały czas prosto. Aż dojdziesz do zamkniętych drzwi - wciśnij (∆).
Pojawią się wrogowie, więc schowaj się za najbliższą osłoną. Dobrym pomysłem jest obrzucenie granatami nadchodzących oponentów już na samym początku. Jeden z nich upuści granatnik, podnieś go a pozostałych żołnierzy zabijesz bez problemu.
Zawróć, niedawno zamknięta brama otworzy się przed tobą. Przejdź przez nią. Schowaj się za najbliższą osłoną i korzystając z granatnika, wybij nadbiegających oponentów.
Bitwa przy fontannie i zagadka z basenem
Podnieś wyrzutnię rakiet leżącą po lewo i wejdź na schody i dalej przez bramę, również z lewej strony. Ta zamknie się za tobą, a przed Drakiem bardzo trudny pojedynek. Strzelaj do wrogów z bazooki, gdy naboje się skończą biegnij w lewo a pod daszkiem znajdziesz kolejną. Natomiast naprzeciwko bramy, w miejscu skąd nacierają wrogowie, podniesiesz granatnik. Tylko tymi dwoma broniami wyeliminujesz żołnierzy. Nie zawracaj sobie głowy pistoletem czy karabinem.
Po walce przejdź przez drzwi na końcu lokacji. Dostaniesz się do wyschniętego basenu. Naprzeciwko ciebie jest dźwignia, przejdź przez basen i uruchom ją (∆).
Zwróć uwagę, że w wodzie widać twoje odbicie, stanęło ono przy lewej zębatce. Także idź w lewo i ponownie wciśnij (∆). Teraz przejdź do podobnego koła po drugiej stronie basenu (∆).
Spójrz w wodę, ujrzysz świecącą się „kulę". Podejdź do niej (∆). Gwałtownie obudzisz się z halucynacji. Biegnij na wprost, przez korytarz ze statuetkami. Za drugą po lewej kryje się Posąg Gudei.
Kontynuuj marsz, przy fontannie skręć w prawo, potem kieruj się schodami w dół aż w oddali ujrzysz przeciwników.
Następnie: Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Rozdział 22: Marzyciele dnia
Powrót do spisu treści: Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Poradnik, Solucja - opis przejścia i skarby