Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Rozdział 8: Cytadela
W poszukiwaniu tajemniczej wieży.
Nate i Sully zdali sobie sprawę, że skoro za nimi ruszył Talbot, to musi mieć świadomość, że Cutter i Chloe pojechali w inne miejsce. Chcąc ostrzec przyjaciół, ruszaj ich tropem.
Na drugą stronę muru
Podejdź do bramy, która - jak się okaże- będzie zamknięta. Wdrap się na kamienie po lewej stronie i wskocz na żółte gzymsy znajdujące się na bramie. Przemieszczaj się po nich w prawą stronę i wskocz na mury. Zejdź na dół po schodach.
Gdy będziesz mijał zagrodzony plac budowy - kamienna bariera w murze jest w tym miejscu przerwana - to wskocz za nią. Opuść się a na jednym z przęseł mostu (drugie na prawo od ciebie) podniesiesz Srebrna moneta sasanidzka.
Wróć na most. Dojdź do drzwi na jego końcu, a na prawo od nich wdrapiesz się na wystające kamienie. Doskocz do gzymsu ponad drzwiami i przesuwając się w prawo, ten nagle się zapadnie. Na szczęście Drake zdąży złapać się innej cegły.
Kieruj się na prawo, za róg murów i wejdź na górę po białych głazach, po drodze skręcając na poprzednią ścianę wieży. Wskocz do jedynego otwartego okna.
Zasadzka
Po przeskoczeniu przez okno, schowaj się za najbliższym murkiem. Momentalnie dostrzeżesz, że piętro niżej za kolumnami czekają na ciebie przeciwnicy. Jest ich około 10, postaraj się pierwszego zabić jednym strzałem w głowę. Z kolejnymi poradzisz sobie raczej łatwo, pamiętaj o byciu cały czas w ukryciu. W momencie, gdy doskoczy do ciebie oponent, wykorzystaj umiejętności walki wręcz.
Zeskocz na dół skręć w lewo, otwierając Sully'emu wrota. Naprzeciwko są kolejne, które otworzysz kołowrotkiem (∆). Przejdź przez zwodzony most, który właśnie opuściłeś. Idź na wprost, a potem odwróć się w prawo o 45 stopni i spójrz na róg murów. U góry mieni się błyskotka. Zestrzel ją a podniesiesz Pradawny metalowy słoń.
Skręć w prawo, a przed tobą pojawi się metalowa furtka zamknięta na kłódkę. Przestrzel ją oraz wejdź do środka. Od razu zrób dwa kroki w prawo podchodząc do posągu - na nim leży Moneta z czasów krucjat.
Wróć do głównej ścieżki, kierując się przed siebie. Po chwili skręcisz w prawo i przeskoczysz niewielki płotek, dostając się do wiadra (skocz chwytając się go). Opuść się nim w głąb studni, po czym zeskocz na podłogę.
Wskocz na murek przed sobą, gdzie zaczai się na ciebie pierwszy oponent. Zabij go i idź na wprost dochodząc do końca korytarza. Następnie skręć w lewo do kolejnego pomieszczenia. W nim pod prawą ścianą leży Emaliowane miedziane naczynie.
Skręć w prawo, wyjdź z pomieszczenia i na ścianie na wprost - u góry - ujrzysz wystające kamienie. Wejdź po nich na szczyt ściany. Włączy się animacja wskazująca kompana stojącego za zamkniętymi drzwiami. Przyceluj i strzel w kłódkę otwierając mu przejście.
Teraz skieruj się w prawo przeskakując dziurę w podłodze oraz murek przed tobą. Skręć w lewo, gdzie podejdziesz do furtki, którą tym razem otworzy ci Sully przestrzeliwując kłódkę. Idź w prawo podchodząc do schodów. Obejrzyj film, w którym napotkasz Cuttera i jego przyjaciółkę.
Wespnij się po schodach w górę. Na dziedzińcu pod sobą dojrzysz spacerujących wrogów. Przeskocz przez murek po prawej i podnieś snajperkę. Rozpocznie się teraz krótka potyczka, której celem jest wyeliminowanie wszystkich wrogów. Uważaj na snajpera stojącego u szczytu budynku po lewej.
W drodze na szczyt wieży
Zeskocz na dół i idź na wprost, nieco skręcając w lewo. Po chwili dojdziesz do wejścia, do wieży - jest ono podświetlone reflektorami. Stojąc przed wejściem spójrz na lewo, na róg budowli. Stoi na niej biała figurka, zestrzel ją a podniesiesz Marmurowy bożek z czworgiem oczu.
Wróć do wejścia, do wieży. Biegnij przed siebie schodami kierującymi cię do góry. Przejdź przez metalową bramę. Po jej przejściu kieruj się w prawo, a po chwili pod oknem znajdziesz Średniowieczny ołowiany jeździec.
Skorzystaj z rozrzuconej przy skrzyniach broni i wejdź na schodach w górę. Od razu zaatakuje cię grupka przeciwników, chowając się za przeszkodami szybko się z nimi uporasz. Wejdź po schodach, z których schodzili oponenci. Tam ponownie napadnie cię dwóch oponentów, a przez wybuch granatu, wylądujesz na zewnątrz budynku.
Trzymając się łańcucha, rozkołysz się i skocz na ten po prawej, a z niego na okno również z prawej strony. Zastrzel przeciwnika stojącego na dachu, a potem wskakuj po wystających białych elementach, kierując się na górę wieży. Okazjonalnie będziesz musiał zabijać kolejnych wrogów, celujących do siebie z dachu. Uważaj także na snajperów z prawej strony. Po chwili skieruj się po łańcuchach na lewo a potem wskocz przez okno.
Skręć po schodach w lewo i gdy wejdziesz do nowego pomieszczenia, zaatakuje cię trzech żołnierzy, szybko ich zastrzel a potem wyeliminuj dwóch kolejnych stojących nieco w oddali, za murem.
Kolejnym krokiem jest podejście do drzwi na środku i otworzenie ich (∆). Wyskoczy zza nic osiłek, stoczysz z nim pojedynek na pięści. W odpowiednich momentach wciskaj wyskakujące na ekranie przyciski.
Po walce, ponownie otwórz drzwi i przedostań się na szczyt wieży. Tam wejdź po małych schodkach przed tobą, dochodząc do Cuttera. Obejrzyj animację a po niej otwórz dziennik (touchpad). Następnie wciśnij L2 (musisz stać na znaku w podłodze), dzięki czemu użyjesz lunety.
Patrząc w gwiazdy
Informację jak zlokalizować gwiazdę polarną wskazuje notatnik (touchpad). Szukamy jej na niebie, a następnie zjeżdżamy lunetą pionowo w dół, wskazując oświetlone przejście przed nami. Włączy się animacja, na końcu, której przejmując kontrolę nad Drakem biegniemy przed siebie, co sił w nogach.
Po chwili dotrzesz do miejsca, w którym możesz wykorzystać linkę tyrolkę do ucieczki z murów, przed nadbiegającymi napastnikami. Nim jednak to zrobisz, podnieś snajperkę leżącą obok linki i wyeliminuj dwóch bandziorów z bazookami. Gdy zginą, niżej pojawi się trzech kolejnych.
Po ich zabiciu, podejdź do linki. Niestety niedane ci będzie z niej skorzystać, bandyci ją przerwą. Gdy otrząśniesz się po wybuchu, biegnij na wprost za Cutterem, unikając strzałów z bazooki. W pewnym momencie wskoczysz na wąski daszek, a z niego pod oświetlone drzwi.
Po filmie, twoim zadaniem będzie zakradnięcie się za plecy żołnierzy i obezwładnienie ich. Nie będzie to trudne - zlokalizujesz ich po włączonych przez nich lornetkach. Pierwszy z nich znajduje się na wprost ciebie.
By dostać się do drugiego, wskocz po jasnych cegłach na budynku po lewej stronie od miejsca, w którym zabiłeś pierwszego wroga. Ponownie wróć na dziedziniec i wejdź po schodach w prawo a za rogiem dostrzeżesz następnego żołnierza. Następny za chwilę pojawi się pod tobą.
Pozostałych żołnierzy możesz zabijać w podobny sposób, zachodząc od tyłu i mordując po cichu, alternatywą jest rozpętanie strzelaniny. Uważaj wtedy, bo napastnicy potrafią chować się w dziurach w podłodze. W trakcie starcia będzie cię wspierał Cutter.
Ponowne poszukiwania wieży
Podbiegnij do podświetlonej wieży, korzystając ze schodów. Gdy dojdziesz do drzwi, włączy się animacja. Okazuje się, że to nie tej wieży szukaliśmy. Użyj dziennika (touchpad) a potem stań na symbolu na podłodze. Włącz lunetę (L2). Spójrz na dziedziniec przed sobą, na posadzce znajduje się symbol. Następnie unieś lunetę pionowo do góry do momentu, w którym Nate dostrzeże trzy kolumny.
Zaraz rozgorzeje potężna bitwa, podczas której wspierać cię będzie Sully, korzystający z wyrzutni rakiet. Schowaj się za murkiem, po czym kieruj się schodami po prawo. Wejdź do pomieszczenia i zeskocz przez dziurę w posadzce. Od razu zabij dwóch żołdaków nadbiegających w twoją stronę.
Wybiegnij na dziedziniec, chowając się za małym murkiem na prawo. Wyeliminuj przeciwników pojawiających się w okolicy do momentu, aż w budynku naprzeciwko pojawią się snajperzy. Wtedy Sully wystrzeli rakietę w ich kierunku. Będzie to ostatni akord bitwy. Wbiegnij po schodach kierując się w miejsce wybuchu.
Przejdź przez dziurę pozostawioną po rakiecie, tuż po przekroczeniu murów, odwróć się w prawo a podniesiesz Bizantyjski krzyż relikwiarzowy. Następnie wdrap się po głazach i kamieniach w ścianie aż dołączysz do pozostałej dwójki bohaterów. Zeskocz za nimi w dół.
Musisz zbadać mur, któremu wszyscy się przyglądają. Dotykaj każdej jego cegły (∆), po czym przejdź za lewy róg. Obejrzyj animację. Po niej podejdź do środkowej kolumny i wciśnij (∆).
Następnie: Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Rozdział 9: Droga środka
Powrót do spisu treści: Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Poradnik, Solucja - opis przejścia i skarby