Uncharted 4 - Rozdział 1: Zew przygody
Sam wyciąga Nate'a z sierocińca.
Akcja gry cofa się o kilkadziesiąt lat względem prologu. Przenosimy się do sierocińca, w którym wychowali się obaj bracia. Pomagamy Nate'owi wydostać się poza bramy budynku, by mógł wraz z bratem odzyskać zaginione pamiątki po ich matce.
Ucieczka po dachach
Po tym jak wysłuchasz reprymendy siostry, podejdź do okna. W oddali ujrzysz migające światełko - w ten sposób przywołuje cię twój brat. Przeciśnij się przez okno (lewa gałka + X) i znajdziesz się na dachu.
Idź na wprost, przeskocz niewielki murek (X) a na końcu dachu skręć w prawo, ponownie przeskakując murek (X). Na wprost znajduje się metalowa skrzynia, wejdź na nią. Z niej wskocz na okienko w murze. Wdrapuj się kierując się ku górze, po kolejnych parapetach.
Będąc na górze, przedostań się na drugą stronę muru i opuść się na ziemię (○). Idź wzdłuż murka po lewej stronie i przeskocz go, gdy zobaczysz za nim płaski dach. Z niego zjedź na prawo w kierunku zapalonego światła.
Przejdź po murku na lewo. Przejdź po dachu na prawo i stamtąd wskocz przez otwarte okno. Znalazłeś się w gabinecie pielęgniarki. Wydostań się z niego podchodząc do drzwi i otwierając je (∆).
Przemykanie po szkole
Idź korytarzem na wprost, a potem schowaj się za drzwiami po lewo (○). Gdy zobaczysz rozmawiające osoby, podbiegnij do biurka i nie wychylaj się zza niego, do czasu aż rozmówcy wyjdą z pomieszczenia.
Wchodząc o pokoju po prawej stronie, znajdziesz na stoliku akta dotyczące ostatniego zdarzenia z twoim udziałem. Możesz je przeczytać (∆).
W wielkim pokoju na lewo od korytarza, chowając się za regałami, musisz przedostać się do otwartego okna. Ale uważaj, ponieważ w pomieszczeniu znajduje się siostra, która gdy tylko cię zauważy, to złapie cię i odprowadzi do pokoju.
W pomieszczeniu idź wzdłuż regałów i przeturlaj się za kanapę (○). Za chwilę ksiądz zawoła siostrę, gdy ta będzie cię mijać, okrąż kanapę od prawej strony. Odczekaj chwilkę i podbiegnij do okna przeskakując przez nie (X).
Ponownie na zewnątrz
Po wyskoczeniu przez okno, opuść się niżej na gzyms. Skocz na ten po lewej a potem na dach, wchodząc na niego. Pobiegnij na koniec dachu przed siebie, a potem skocz (X) na wprost. Spójrz w górę, nad twoją głową tuż pod latarnią znajdują się gzymsy. Złap się ich i idź w prawo aż złapiesz się rynny. Po niej wejdź na samą górę.
Zeskocz z murka i podejdź do latarenki zapalonej (∆) i obejrzyj krótką scenkę przerywnikową. Podbiegnij do Sama i podskocz na murek (X).
Biegnij za bratem, przeskocz na sąsiedni dach. Wejdź na podwyższenie i z niego przeskocz ponownie na poprzedni dom. Wejdź na szczyt komina a potem skocz w lewo do Sama. Potem z lewej strony przeskocz ogrodzenie i zjedź po dachu.
Wskocz na lewo na murek, pobiegnij na wprost a zeskoczysz tuż obok brata. Obejrzyj filmik. Na lewo od drzwi zwisać będzie lina, po której przed chwilą wspiął się Sam. Zrób to samo, złap ją (X) i wejdź na górę (trzymaj L1 + lewa gałka).
Skok na wieżę zegarową
Po rynnie dostań się do brata. Potem wejdź na komin a po nim przejdziesz na drugą stronę dachu. Zeskocz z niego i wdrap się na ściankę po przeciwnej stronie, przeskakując ją. Zeskocz, zjeżdżając po dachu.
Na prawo wejdź po klimatyzatorach i pobiegnij po dachu skacząc w kierunku wieży. Dokładnie tak, jak przed chwilą zrobił to Sam. Pierwsza próba się nie powiedzie. Ale cofnij się, weź rozbieg i spróbuj ponownie z sukcesem.
Wejdź po ścianie wieży, aż staniesz na gzymsie. Po nim przedostań się na lewo. Przeskocz wyrwę i ponownie przechodząc po gzymsie stań na dachu.
Teraz musisz się schylić (○), aby przejść pod rusztowaniem. Zeskocz i pobiegnij na wprost. Po prawej wskocz na dach, na jego środku by móc iść płaskim szczytem dachu. Skocz w kierunku krzyża, który umożliwi ci przedostanie się na kolejny budynek. Następnie podejdź do Sama i chwyć trzymaną przez niego linę (∆).
Skocz na dach na wprost ciebie, poczekaj na brata, a potem razem skoczcie na ten z prawej strony. Wykonaj podwójny skok przed siebie a znajdziesz się na gzymsie zwisając z wieży. Wdrap się do jej środka. By to zrobić, okrąż wieżę z prawej strony i wejdź po drewnianych okiennicach.
Ponownie wyskocz z wieży na dach w miejscu, gdzie jest on płaski. Biegnij za samem, wskocz na kolejną wieżę i po gzymsach przesuwaj się w lewo. Złap się wystającej z dachu drewnianej belki i spuść się na ziemię. Uwaga: gdy będziesz zjeżdżał po dachu, kieruj się w stronę Sama, tuż przed spadnięciem na chodnik skocz (X), a brat cię złapie.
Idź na wprost i skręć w prawo. Podejdź do brata, który poda ci linę (∆). Spójrz w lewo na ulicę i słupy elektryczne. Rzuć liną (wciśnij L1) i skocz. Na samym końcu lotu wciśnij X, aby skoczyć na pobliski balkon.
Skieruj się na lewo, gdzie z balkonu ujrzysz zwisającą drabinę. Złap się jej i zejdź na dół. Obejrzyj przerywnik filmowy.
Następnie: Uncharted 4 - Rozdział 2: Piekło
Powrót do spisu treści: Uncharted 4 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia