Skip to main content

Uncharted 4 - Rozdział 2: Piekło

Szukamy artefaktu w więzieniu.

Bracia Drake wraz z towarzyszem o imieniu Rafa, przedostają się do panamskiego więzienia, gdzie przekupiony naczelnik ułatwia im dostanie się do rzekomego skarbu. Wszystko jednak zostaje zniweczone, na skutek zabójstwa naczelnika przez naszego towarzysza. A skarb również okazuje się nie tym, czego szukaliśmy.

Bójka na pięści

Wdałeś się w bójkę z jednym ze skazańców. Potyczka jest krótka, ale intensywna i nie brakuje w niej sekwencji, podczas których musisz wciskać pojawiające się na ekranie symbole przycisków. Zatem wciskaj odpowiednie klawisze, poza tym okładaj wroga pięściami naciskając X. Po chwili walka zostanie przerwana po tym, jak twój oponent uderzy głową w słup. Od razu zostaniesz przetransportowany do izolatki.

Jesteś prowadzony korytarzem przez strażnika. Idź na wprost i skręć w prawo. Przejdziesz obok kolejnych strażników aż dojdziesz do schodów. Wejdź po nich na samą górę, do miejsca, w którym wskazuje kolejny funkcjonariusz.

Podczas bójki rób jak najczęstsze uniki wciskająć ∆

Idź przed siebie, skręć w lewo cały czas poruszając się za oprowadzającym cię strażnikiem. Na końcu drogi, skręć w lewo i wdrap się po schodach prowadzących na plac. Zakręć w lewo i wejdź do środka, przez zakratowane przejście.

Idź przed siebie korytarzem, po drodze miniesz dwójkę strażników katujących więźnia. Nie możesz mu pomóc. Skręć w lewo aż dojdziesz do końca drogi, gdzie po prawo strażnik otworzy ci wielkie drewniane wrota. Przejdź przez nie.

W drodze do celi ze skarbem

Zszedłeś do kanałów. Idź prosto, po czym skręć w lewo aż otworzą ci kolejne przejście. Obejrzyj krótką scenkę.

Zeskocz po zarwanych schodach, zjeżdżając po kamieniach trzymaj się lewej ściany i na końcu skocz (X) by złapać się skały. Wdrap się po niej. Idź w lewo, wejdź po wyłomach w skale i skieruj się na wprost do skrzyni.

Potrzebną do spinaczki linę znajdziesz przed sobą w warsztacie, za skrzyniami. Największa ze skrzyń ma kółka, złap ją (∆) i przesuń w prawo pod ścianę. Wdrap się na skrzynię i wejdź na górę.

Przesuń żółtą skrzynię pod ścianę z prawej strony

Spójrz przed siebie - zobaczysz wystającą belkę. Musisz o nią zahaczyć linę, w tym celu przytrzymaj i puść L1. Skocz a na końcu wylądujesz na półce poniżej. Ponownie zahacz linkę o belkę i bujając się skocz, na końcu łapiąc się ściany.

Przejdź na drugą stronę ściany, łapiąc się wystających z niej elementów. Wchodź ku górze, ale uważaj, ponieważ niektóre drewniane elementy rozpadają się i możesz spaść. Kieruj się na lewą ścianę, aż w końcu wyjdziesz na szczyt.

Wspinaczka po wieży

Musisz zjechać po kamieniach, turlając się zahacz linkę (L1) o belkę. Rozbujaj się na linie i skocz na ścianę przed tobą, tę nieco po prawo. Podskocz by złapać się półki wyżej, przejdź po niej na prawo na drugą ścianę. Następnie czterema skokami do góry, wdrapiesz się po zagłębieniach w ścianie, na sam szczyt wieży.

Obróć się w prawo i wejdź na drewniany podest. Obróć się w kierunku wieży i wejdź po zagłębieniach na jej dach. Z dachu pobiegnij na belkę z prawej strony i skocz z niej na mury budowli.

Na górę dostaniesz się łapiąc się gzymsów, dziur w ścianach i krat w oknach. Przechodzisz co i rusz z lewej ściany na prawą, z prawej na lewą. W pewnym momencie będąc na lewej ścianie, zeskocz z gzymsu i złap się kraty. Z niej dostaniesz się na gzyms po lewo a dalej wejdziesz przez otwarte okno.

Schodząc na dół, znajdziesz na stolę notatkę z więzienia. Gdy ją przeczytasz, to wejdź na pierwsze piętro. Zwróć uwagę na okna, jedno z nich będzie zabite deskami. Wyrwij je korzystając z haka (L1). Obróć się w kierunku belki wystającej ze ściany, zahacz o nią linkę (L1) i przeskocz przez dziurę w oknie.

Cela Burnesa

Będąc na zewnątrz złap się gzymsów, po nich przedostań się na prawo. Chwyć wystające kamienie a następnie kolumny będące ponad twoją głową. Ponownie wspinaj się ku górze łapiąc się dziur w ścianie. Do celi dostaniesz się wskakując przez okno.

Przyjrzyj się symbolom na ścianie (∆). Następnie przeczytaj notatkę (touchpad). Zobaczysz na niej kolejne symbole. Obracając kartką (∆) a następnie ją złóż (X).

Rozwązanie zagadki w celi

Z zagadki wynika, że znak z zodiaku strzelec to rzymska dziesiątka, a skorpion to dwójka. Czyli szukamy kamienia z wyrytą XII. Znajdziesz go na ścianie pod oknem, z którego przed chwilą wyskoczyłeś. Wciśnij ∆, a Nate wyciągnie kamień wydobywając krzyż. Dokładnie go obejrzyj.

Czas wydostać się z celi. Podejdź do drzwi i siłą je otwórz (szybko wciskaj ∆). Przejdź przez nie, zeskakując w dół. Przed tobą znajduje się belka, zahacz o nią linkę i zjedź na dół. Natychmiast zaczniesz się obsuwać po kamieniach. W odpowiednim momencie skocz na kraty przed tobą, nim spadniesz w przepaść.

Wspinaczka po kratach

Wejdź po kratach na piętro. Idź na wprost a potem przejdź po belce z prawej strony. Idąc po niej dwukrotnie skręcaj w prawo aż dojdziesz do ściany. Zeskocz z belki tak, że znów zaczniesz się obsuwać po kamieniach. Nim stoczysz się w przepaść, wykonaj skok na samym końcu, łapiąc się przeciwległej ściany.

Wejdź po belkach na górę i otwórz przejście zatarasowane metalowymi drzwiami (∆). Wejdź na podest i skocz z niego na belki znajdujące się na wprost. Po nich przesuń się na lewo oraz wespnij się na półkę.

Idź w lewo i zjedź po żwirze. Błyskawicznie rzuć hak na belkę wystającą ponad twoją głową. Bujając się na lince skocz na przeciwległą skarpę, łapiąc się zagłębień w niej.

Przejdź po belce w lewą stronę

Musisz wejść na budowlę przed tobą, po lewej stronie ma wybite wejścia na dłonie, umożliwiające wspinaczkę. Po wejściu na górę, wejdź na drewniany podest i skocz z niego na przeciwległą ścianę. Po niej wejdź na dach domu. Na nim zobaczysz otwarty właz, wejdź do niego (○). Obejrzyj film.

Napadnie cię spora grupa więźniów. Wraz z bratem i Rafem wdacie się w bójkę. Obieraj sobie jeden cel i energicznie wyprowadzaj ciosy (□), a gdy zostaniesz obezwładniony wciskaj (∆). W ten sam sposób eliminuj kolejnych napastników, aż nie zostanie żaden stojący na nogach o własnych siłach.

Zabójstwo Vargasa i ucieczka z więzienia

Gdy Rafa zasztyletuje Vargasa, biegnij za nim i Samem, oświetlonym korytarzem. Po dobiegnięciu do ślepego zaułka, podejdź na prawo do brata i pomóż mu z otworzeniem okna (∆).

Wyskocz przez okno, przeskakuj po dachach, biegnąc tuż za bratem. Przedostań się na rusztowanie a z niego na ziemię. Biegnij w lewo, potem skręć w prawo w alejkę. Przeskocz nad skrzynią i biegnij na wprost. Gdy zaczną do ciebie strzelać, skręć w alejkę na lewo.

Wydostaniesz się na niewielki plac. Z niego wdrap się na konstrukcję po lewej stronie, przeskocz przez balustradę na ziemię. Wciąż biegnij za Samem. Wejdź po skrzyniach z prawej strony, przeskocz balustradę.

Aby wydostać się z tego miejsca, podejdź do drabinki przeciwpożarowej z lewej strony. Opuść ją (∆) podrzucając na nią brata. Teraz wejdź na górę, następnie skręć w prawo na dach. Przeskocz barierkę i skieruj się w uliczkę na prawo. Dojdź do jej końca, odwróć się w lewo i skocz na czerwony daszek, nad którym stoi Sam.

Skorzystaj z tej drabinki podsadzając do niej brata

Gdy spadniesz na dół, napadnie cię grupa strażników, szybko rozpraw się z nimi w walce wręcz. Następnie podejdź do wózka ze skrzyniami stojącymi po prawej stronie i przesuń je (∆). Tym samym odsłonisz przejście. Poczekaj aż Sam otworzy kratę i przeciśnij się nią idąc przed siebie. Na końcu skręć w prawo i otwórz wyjście (∆).

Biegnij w prawo a potem na wprost, przeskakując murek. Przed tobą Rafa opuści drabinkę, skorzystaj z niej. Przedostań się przez bramę na prawo, a następnie wbiegnij po schodach. Dokonaj skoku przed siebie łapiąc się gzymsu na wieży wartowniczej.

Przejdź na lewą stronę budynku, a następnie po wypustkach w murze wskakuj na górę. Skieruj się w lewo, przeskocz z palety na wprost. Następnie zejdź na dach z prawej strony i przeskakuj po kolejnych przed tobą, aż wespniesz się po rurze na mur, tuż za Rafą.

Przeskocz balustradę na końcu ścieżki, tam gdzie stoi Rafa, i pobiegnij w dżunglę za towarzyszem. Wskocz na murek a potem idź przed siebie. Po chwili zjedziesz po stromym zboczu góry i spadniesz do morza, gdzie czeka na ciebie łódka.

Następnie: Uncharted 4 - Rozdział 3: Malezyjska fucha

Powrót do spisu treści: Uncharted 4 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Zobacz także