Skip to main content

Uncharted 4 - Rozdział 9: Ci, którzy zasłużą...

Spotkanie z Nadine, walka z nią i jej najemnikami.

Jesteś bardzo blisko odkrycia tajemnicy Avery'ego, gdy z wielkim hukiem wkracza do sali Nadine i otaczają cię jej najemnicy. Ucieczka jest tylko jedna, wykorzystujesz chwile nieuwagi jednego z żołnierzy by dostać się do samolotu Sully'ego.


Zobacz także lokalizację znajdziek z tego rozdziału na tej stronie: Uncharted 4 - Skarby: rozdziały 1 - 9.


W głąb jaskini

Rozpoczynając misję, podejdź do posągów na wprost, a tuż przed nimi skręć w prawo po ścieżce kierującej w dół i na most. Przekrocz go, w trakcie wykonując skok nad brakującymi przęsłami.

Po jego przekroczeniu, wejdź na skałę z prawej strony. Idź przed siebie, łukiem skręcając w lewo. Skocz ze skarpy na żwir, który poniesie cię ku przepaści. Trzymaj się prawej strony, blisko skał i przed przepaścią skocz na przeciwległą ścianę. Wdrap się na skałę, z lewej strony, a potem wejdź wyżej po ścianie po prawo.

Za posągami skręć w prawo i zejdź po schodach

Kieruj się w prawą stronę, wchodząc po schodach. Przekrocz przejście pomiędzy dwoma kolumnami i idź na wprost. Za chwilę przejedziesz po pułapce w posadzce, która odetnie ci drogę ucieczki.

Dziwny mechanizm i zagadka z krzyżami

Przed tobą znajduje się specyficzny mechanizm. Podejdź do jego lewej części, by wyjąć z przełącznika rękę truposza. Uruchomi to mechanizm, który opuści wiadro. Podejdź do wiadra (∆). Zabierając je, pójdź na lewo od mechanizmu, zeskakując ze skały. Znajduje się tam woda, wskocz w nią i nabierz do wiadra. Następnie wiadro podaj bratu, a ten ustawi je w poprzednim miejscu.

Przed tobą prosta łamigłówka, polegająca na ustawieniu krzyży w podświetlonych miejscach. Podpowiedź jak je ustawić znajdziesz w notatnik (touchpad). Najjaśniejszy krzyż ma być po lewo, a czarny z prawej strony, krzyż Jezusa u góry, natomiast na samym szczycie musi się znaleźć wiadro. Krzyże przesuwasz w kołach, a cztery mechanizmy znajdziesz na dole.

Teraz podejdź do przełącznika z lewej strony, tam gdzie był truposz. Uruchom go (∆) a otworzy się przed tobą ukryte przejście. Idź ścieżką aż dojdziesz do przepaści, przeskocz ją dostając się na drugą stronę. Podnieś głowę i zaczep linę o belkę z lewej strony.

Rozwiązanie zagadki, poprawne ustawienie krzyży oraz wiadra

Mocno rozbujaj się na linie i skocz nieco na prawo, na półkę niżej. Tam skieruj się na prawo i spójrz na zarwany most. Wejdź na skałę, spójrz w prawo. Podsadź brata (∆), a ten zrzuci z góry skrzynię. Zejdź ze skały, skieruj się w lewo. Przesuń (∆) skrzynię pod ścianę, wejdź na nią i wespnij się po skale, a staniesz się obok Sama.

Stojąc u góry, odwróć się w lewo i skocz na przeciwległą skałę. Idź po skałkach na lewo, wespnij się i idź po nich w prawo, za Samem. Ze skały dostaniesz się do niewielkiego otworu.

Katakumby pod katedrą

Idź nim na wprost, skręć w prawo i zobaczysz brata. Czołgaj się tuż za nim, aż trafisz do katakumb. Pobiegnij przed siebie, a potem skieruj się w lewo przeciskając się w wąskim przejściu. Po wyjściu skocz na skałę z lewej strony i obejrzyj film.

W katakumbach idź za Samem

Przejdź na prawą stronę ściany, chwytając się wystającego kamienia. Zeskocz na posadzkę. Skieruj się na wprost a potem w prawo. Rozwiń linę i rzuć hak (L1). Przeskocz wyrwę w ziemi i dojdź do ściany. Posłuchaj dialogów z bratem i wróć na linę, chwytając się hakiem w tym samym miejscu. Tym razem opuść się maksymalnie na linie (L1) i rozbujaj się w lewo, przelatując pod skałą i skacząc na ścianę na wprost. Z niej na drugą stronę wchodząc do dziury.

W środku znajdziesz skrzynię, złap ją (∆) i zepchnij, następnie skocz na posadzkę. Dosuń skrzynię do ściany, wejdź na nią i wespnij się na skałę. Potem skieruj się w lewo aż do zarwanego mostu. Spójrz na przeciwległą stronę przepaści - w oddali widzisz skrzynię, zahacz o nią linkę (L1). Skocz i wespnij się stając obok skrzyni.

Brak mostu

Zepchnij skrzynię na podłogę poniżej, ustaw ją (∆) tuż przy przeciwległej ścianie. Spuść się z krawędzi, zaczep linę (L1) i rozbujaj wykonując skok w lewą stronę i chwytaj się ściany. Wejdź na górę, przejdź drogą w ścianie, ona poprowadzi cię na lewo. Przejdź wąskim przejściem i wyjdziesz do ogromnej jaskini.

Skocz na kolumnę po lewej stronie, po niej opuść się w dół. Idź w prawo i przejdź po belce na drugą stronę. Skręć w lewo, skacząc na przeciwległą ścianę. Będąc na górze wejdź na ogromną belkę, ta po chwili się przeważy i stanie niemal pionowo. Biegnij szybko na jej drugi koniec. Jednak kłoda jest za ciężka, Sam krzyknie byś nie skakał i po chwili sam stanie na kłodzie by ją obciążyć. Teraz dokonaj skoku z przeciwległej strony, skacząc na skały nieco na prawo od kłody.

Ze ściany dostań się na belkę rzucając w nią hakiem (L1). Następnie rozkołysz się i złap się mechanizmu kołowego wystającego ze ściany. Po cegłach z lewej i drugiej części zębatki wdrapiesz się na szczyt. Skieruj się w lewo, złap za skrzynię. Przeciągnij ją w kierunku Sama i zrzuć na kłodę.

Teraz ty sam skocz na kłodę i biegnij szybko bo ta zacznie się chwiać, na końcu skocz tak, by złapał cię towarzysz. Wbiegnij teraz po schodach pomiędzy kolumny. Na końcu drogi zobaczysz drzwi, otwórz je mechanizmem po prawej stronie (∆).

Ucieczka z zapadającej się jaskini

Gdy skończy się filmik, biegnij w lewo. Spadniesz poziom niżej - skocz naprzeciwko na kolumnę, przejdź na jej prawą stronę. Kolumna zacznie się obracać, szybko się po niej wspinaj, obróć się w prawo na jej szczycie i skocz na posadzkę po drodze strącając żołnierza. Dwóch kolejnych zastrzel i poczekaj aż zawali się przejście przed tobą.

Wejdź na kolumnę stając obok Sama. Zahacz linę o belkę ponad twoją głową i rozhuśtaj się. Skocz na kolumnę, wespnij się prędko na samą górę i wskocz na posadzkę. Obok znajdzie się kilku żołnierzy, możesz ich zastrzelić, lub pokonać w walce wręcz błyskawicznie atakując.

Pobiegnij w lewo jedynym przejściem. Po chwili znów napotkasz opór - strzel w beczkę na prawo i dobij resztkę żołnierzy. Biegnij dalej, za chwilę po prawo stoczyć kolejną walkę. Ponownie strzelaj w belki oraz posiłkuj się granatami.

Idź na wprost, a potem biegnij w prawo by po chwili znaleźć się na powierzchni. Biegnij przed siebie, zeskocz z urwiska i schowaj się za kolumną. Przed tobą kilku bandziorów, załatw ich z daleka, uważaj na duże działko z karabinem maszynowym. W operującego nim żołnierza rzuć dynamitem. Wejdź do środka pomieszczenia i skieruj się w prawo.

Zeskocz na wskazaną belkę i szybko po niej przebiegnij by na końcu skoczyć do Sama

Wskocz na skałę i schowaj się za ścianą. Z prawej strony znajduje się snajper - uważaj na niego. Rzuć hakiem - belka jest nad tobą - i przeskocz na półkę ze strzelcem. Obezwładnij jego wraz z towarzyszem. Następnie weź snajperkę leżącą przed tobą i zabij żołnierzy ostrzeliwujących cię z naprzeciwka. Wśród nich po chwili znajdzie się również para snajperów.

Po walce złap się linką haka zwisającego z dźwiga i skocz do miejsca, w którym przed chwilą stali oponenci. Wejdź po skale na górę i kieruj się w prawo po drodze pokonując trzech kolejnych napastników.

Idź w prawo, za dźwigiem zeskocz w dół. Biegnij w prawo, zjedź po piachu zabij wroga nad tobą, skocz nad przepaścią łapiąc się murka. Wespnij się, kieruj się przed siebie a potem w lewo. Zabij napastników, przeskocz do miejsca, w którym chwilę temu stali. Wejdź na murek i zjedź po piachu na lewo. Ponownie w ostatniej chwili wykonaj skok, by nie spaść do wody. Na miejscu zabij żołnierza.

Nie zatrzymuj się. Co chwilę będziesz atakowany przez wrogów, ale zamiast z nimi walczyć, zjeżdżaj po błocie tuż za Samem. Zejście znajdziesz z prawej strony.

Po zjeżdżaniu znów staniesz do walki. Schowaj się za murkiem i zastrzel kilku wrogów, którzy staną ci na drodze. Celuj w beczki, które wybuchając zabijają. Gdy ich wykończysz, biegnij w lewo, na końcu wespnij się na skałę i wbiegnij do jaskini.

Zjedź po żwirze i na końcu ratując się przed upadkiem w przepaść, skocz na ścianę na wprost. Wejdź na jej szczyt, schowaj się za kamieniem. Zastrzel wrogów - jeden na wprost, drugi z lewej strony. Potem skieruj się na prawo by zjechać po żwirze. Nie przejmuj się nowymi żołnierzami, którzy nagle się pojawią i będą w ciebie strzelać.

Zjeżdżając rzuć linę (L1) w kłodę ponad twoją głową i rozhuśtaj się tak, by skoczyć do wody. Gdy w niej wylądujesz podpłyń do samolotu i wejdź do niego (X).

Następnie: Uncharted 4 - Rozdział 10: Dwanaście wież

Powrót do spisu treści: Uncharted 4 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Zobacz także