Skip to main content

Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - rozdział 4: Ghaty Zachodnie; forteca z łukiem

Docieramy do pierwszej fortecy i rozwiązujemy zagadkę z łukiem.

W poprzednim rozdziale po raz pierwszy mieliśmy okazję poprowadzić samochód terenowy i użyć broni palnej. Etap ten opisywaliśmy na tej stronie - Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - rozdział 3: Powrót do korzeni. Rozpoczynamy w samochodzie. Zostaniesz poproszony o uruchomienie mapy. Zrobisz to wciskając dotykowy panel na padzie.

Po spojrzeniu na mapę otrzymujemy wskazówkę, jakoby warto było dostać się do oddalonej z prawej strony wieży. Zmierzamy zatem szlakiem po prawej stronie, korzystając opcjonalnie z mapy, z którą zapoznaliśmy się przed chwilą.

Mapa potrafi być przydatna, chociaż można sobie poradzić także bez niej.

Dotrzeć do wieży możemy na kilka sposobów. Dużo ważniejsze jest to, aby rozpocząć wspinaczkę na nią od właściwej strony. Wspinamy się więc na element (1) widoczny na poniższym obrazku i pniemy się do góry, trzymając się lekko lewej strony. W pewnym momencie będziemy musieli także skorzystać z liny (2).

Podczas wspinaczki na wieżę wykorzystamy wcześniej poznane umiejętności.

Bujamy się na linie i przeskakujemy nieco dalej, kontynuując wspinaczkę. Poszukuj charakterystycznych półek (3), po których będziesz mógł wspinać się dalej. Punktami charakterystycznymi, na których można zawisnąć, są też okiennice z nietypowymi płytkami. Po wejściu kilka poziomów wyżej spójrz w prawo - znajdziesz tam kolejne miejsce do przyczepienia liny.

Korzystamy z tej opcji i rozpoczynamy huśtanie się. Następnie przeskakujemy na wystający ze ściany element z kutym w kamieniu słoniem. Stajemy na elemencie i raz jeszcze używamy liny, bujając się jak najdalej i przeskakując na taki sam element, ale po drugiej stronie ściany. Teraz wspinamy się już po ścianie, a na górze wchodzimy do środka przez otwór.

Znajdziesz się w okrągłym pomieszczeniu, na którego ścianach zauważysz nietypowe panele - możesz wykonać na nich interakcję, lecz tylko na czterech. Użyj wszystkich, aby zaktualizować swoją mapę. Prawidłowo wykonana powinna wyglądać tak, jak na poniższym obrazku.

Po otwarciu okiennic nasza mapa powinna być zaktualizowana o interesujące miejsca.

Teraz podchodzimy do urządzenia po środku pomieszczenia i wykonujemy na nim interakcję. Co ciekawe, po pociągnięciu dźwigni okazuje się, że jest to winda - tym samym w szybki sposób dostajemy się na dół. Wychodzimy na zewnątrz i podbiegamy do naszej towarzyszki.

Wskakujemy do samochodu, uruchamiamy mapę i wybieramy fortecę, do której udamy się na początku. Wybieramy tę najbliższą (A), na południowym zachodzie. Spójrz na powyższy obrazek, na którym zaznaczyliśmy proponowaną trasę. Gdy już dotrzesz do fortecy (A), chwyć linę z przodu samochodu i podepnij ją pod wrota z poniższego obrazka.

W tym miejscu znowu przyda się nam wyciągarka z samochodu.

Robiłeś już coś podobnego, więc wystarczy wrzucić na wsteczny i rozpędzić się do tyłu. Wchodzimy przez odblokowane przejście, a przed urwiskiem skręcamy w prawo i wskakujemy na pomarańczowy fragment budowli, a następnie skaczemy dalej na skałę. Z góry zacznie spoglądać nieprzyjaciel.

Wyceluj w niego broń i oddaj strzał, aby pozbyć się go bez wchodzenia na górę. Po zlikwidowaniu zagrożenia kontynuujemy wspinaczkę, a ze szczytu przeskakujemy na następną skałę.

Podczas wspinania się będziemy musieli także strzelać.

Likwidujemy kolejnych przeciwników na naszej drodze. Ze szczytu przeskakujemy w kierunku starych budowli, uważając przy tym, aby nie runąć w przepaść. Przechodzimy dalej, kierując się cały czas schodami w górę. Korzystamy z liny i przytwierdzamy ją do drzewa przed nami.

Biegnąc po skale przyczepiamy się do półek z lewej strony. Kontynuujemy wspinaczkę po charakterystycznych i wyróżniających się elementach. Potem przeskakujemy w kierunku starego, pochylonego nad przepaścią drzewa. Przechodzimy przez otwór i oznaczamy wszystkich przeciwników w zasięgu wzroku.

Oznaczanie przeciwników sprawdzi się, gdy postanowisz przejść obok nich po cichu, choć przy okazji strzelalniny jest również pomocne.

Rozprawiamy się z najbliższymi przeciwnikami, po czym korzystam z liny i przyczepiamy ją do gałęzi z lewej strony. Przeskakujemy dalej, oczyszczamy teren i kierujemy się następną liną do kolejnego miejsca, gdzie odnajdujemy widoczny na poniższym obrazku mechanizm.

Otwarcie bramy zrobi, niestety, sporo hałasu.

Jest to urządzenie otwierające bramę. Jednak na tyle głośne, że po jego użyciu przywoła posiłki. Uporaj się z nieprzyjaciółmi i zmierzaj w kierunku otwartej bramy. Niestety most w pewnym momencie urwie się. Skorzystaj więc z gałęzi po prawej stronie. W ten sposób z liny dostaniesz się na niższą półkę skalną.



Na końcu chwyć się skały po lewej stronie i kontynuuj wspinaczkę po wyróżniających się elementach, w tym metalowych prętach wystających ze ścian. Po spotkaniu z Nadine kontynuuj wędrówkę. Na końcu ścieżki wykonaj interakcję na znajdującym się tam panelu.

Zmieniaj położenie każdego z trzech kręgów tak, aby powstał obrazek przedstawiający łuk. Łamigłówka nie należy do trudnych. Wówczas panel się przekręci, odblokowując dźwignię. Trzymając ją idź przed siebie, a odblokujesz źródło wody. Forteca została zaliczona.

Zobacz także