Underworld Ascendant - powstaje „duchowy następca” Ultima Underworld z 1993 r.
AKTUALIZACJA: Na Kickstarterze ruszyła zbiórka pieniędzy.
Aktualizacja (04.02.2015): Zgodnie z obietnicami, wystartowała zbiórka pieniędzy na Underworld Ascendant. Twórcy chcą pozyskać na Kickstarterze ambitne 600 tysięcy dolarów.
Nie ujawniono zbyt wielu szczegółów na temat samej gry, ale w planach są dynamiczne frakcje, bogaty świat, trzy klasy postaci oraz „silnik improwizacji”, umożliwiający wykonywanie zadań na wiele sposobów.
Akcję będziemy obserwować w perspektywie pierwszej osoby. Nie zabraknie licznych elementów ekwipunku i punktów doświadczenia. Trzy dostępne klasy to wojownik, mag i łotrzyk, ale gracze będą mogli swobodnie dobierać umiejętności.
Premierę zaplanowano na listopad 2016 roku.
*
Oryginalna wiadomość (21.01.2015): Klasyczna seria gier RPG Ultima Underworld powróci za sprawą „duchowego następcy” - Underworld Ascendant.
Niezależne studio Otherside Entertainment przejęło prawa do cyklu w ubiegłym roku, a teraz zapowiada start kampanii na Kickstarterze. Zbiórka rozpocznie się 4 lutego.
Za prace odpowiada grupa weteranów odpowiedzialnych za poprzednie odsłony, ale cel jest niebagatelny i wyniesie milion dolarów.
„Gdy skończyliśmy tworzenie Ultima Underworld 2 w 1993 roku, nigdy nie wyobrażałem sobie, że ta klasyczna seria gier RPG zniknie na dwie dekady” - komentuje Paul Neurath z Otherside Entertainment, w przeszłości współzałożyciel Looking Glass Technologies.
„Cykl Underworld wpłynął na całą generację: Doom, Thief, Deus Ex, Skyrim, BioShock i nie tylko. Nawet dzisiaj wiodący projektanci patrzą na Underworld jako na przykład zaskakująco nowoczesnych rozwiązań.”
Teraz twórcy chcą „zachować to, co było wspaniałe w oryginale”, dodając współczesne elementy. Niewiele wiadomo obecnie na temat samej gry, ale powrócić ma między innymi system frakcji. Więcej detali poznamy wraz z rozpoczęciem kampanii.
Ultima Underworld: The Stygian Abyss ukazało się w 1992 roku, kontynuowane później w Ultima Underworld 2: Labyrinth of Worlds. Akcja drugiej produkcji toczyła się w szerszym uniwersum Ultima, a gracz wcielał się w Avatara i przemierzał wymiary, starając się powstrzymać złego Guardiana przed zniszczeniem świata.