Unia Europejska planuje promować kulturę przez gry wideo
Konkretów brak.
Rada Unii Europejskiej wydała „wnioski” dotyczące planów na promowanie kultury w grach wideo tworzonych na Starym Kontynencie.
Ten „sektor jest integralną częścią ekosystemów na rynkach kulturowym i kreatywnym. Wchodzi w interakcje z innymi sektorami i ma ogromny potencjał na przekazywanie treści kulturowych oraz na podkreślanie bogactwa europejskiej twórczości, dziedzictwa i historii” – czytamy w informacji prasowej.
Urzędnicy zauważają, że mowa jednocześnie o gałęzi gospodarki mogącej pochwalić się także sukcesami z finansowego punktu widzenia. Jak sprecyzowano, przychody z gier na terenie Unii Europejskiej były w 2020 roku ponad cztery razy wyższe niż w sferze muzyki i niemal dwa razy wyższe niż w przypadku usług VoD.
Sprecyzowano kilka kluczowych celów na drodze do potęgowania kulturowego wpływu gier:
- wspieranie kreatywny i kulturowy wymiarów gier wideo, w tym wykorzystanie danych dotyczących dziedzictwa kulturowego w procesie twórczym i ochronę praw własności intelektualnej
- pomaganie europejskim przedsiębiorstwom z branży gier w rozwoju, wprowadzaniu innowacji i dostępie do finansowania
- zachęcanie i zatrzymywanie utalentowanych specjalistów w dziedzinie gier na europejskim rynku pracy
- promowanie odpowiedzialnego grania i zapewnienie bezpiecznego środowiska online
Brzmi dobrze, choć nie ma oczywiście żadnych konkretów na temat tego, co konkretnie miałoby oznaczać promowanie europejskiej kultury za pomocą gier wideo. Podobnych inicjatyw na poziomie krajowym w Polsce nie brakuje od lat, by wymienić projekty Ministerstwa Kultury czy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.