Unravel 2 - poziom 1: Foreign Shore
Uczymy się podstaw rozgrywki.
Na początku etapu spotkasz się z drugim bohaterem. Regularne przełączanie się miedzy postaciami oraz ich łączenie będzie kluczowe dla sprawnego przechodzenia gry. Pod tym odnośnikiem znajdziesz opis mechaniki poruszania się dwiema postaciami. Przed wyruszeniem w podróż, warto się z nim zapoznać.
Pierwszy poziom można traktować jako wstęp do zabawy. Ma on na celu bezbolesne przeprowadzenie cię przez podstawowe mechanizmy rozgrywki. Gra sukcesywnie i intuicyjnie będzie uczyć cię tego, w jaki sposób się poruszać i pokonywać przeszkody.
W pierwszej misji wykonuj polecenia wyświetlane u dołu ekranu. Czasem tylko w taki sposób będziesz w stanie popchnąć fabułę do przodu. Przykład na to znajdziesz już na samym początku gry. Podejdź do światła (1) i połącz postacie. Świecąca kula rozbije stojący na twojej drodze płotek, dzięki czemu będziesz mógł przejść dalej.
Popchnij leżący kawałek drewna, wskocz na niego i przeskocz na drugą stronę. Kiedy dojdziesz do wzniesienia z konarem, wykonaj kolejne polecenie gry. Rozłącz postacie, a światło rozbije przeszkodę.
Masz przed sobą pierwszą zagadkę środowiskową. Jedną postacią przytrzymaj od dołu zsuwający się konar (2), a drugą wskocz po nim na górę (3). Taki mechanizm poruszania się postaciami stanowi schemat, który będzie się regularnie powtarzać. Jedna postać coś przesuwa lub podtrzymuje, a druga w tym czasie dostaje się w upragnione miejsce.
Idź dalej, aż dojdziesz do jaskini. Zaraz po wejściu zmierzysz się z krótkim etapem zręcznościowym, w którym należy skakać po wystających belkach. Wdrap się na górę i kontynuuj wyprawę. Chwilę później wskocz na konar, który się przechyli i odsłoni dalszą drogę.
Chwilę później gra nauczy cię kolejnej mechaniki. Obserwuj światło, które odbija się od ścian i podąża do góry. Staraj się je naśladować. Wciskaj przycisk skoku, jednocześnie wduszając na przemian prawą i lewą strzałkę (bądź wychylając w przeciwnych kierunkach gałkę kontrolera). Odbijanie się od ścian w celu przemieszczania się na górę to jedna z najczęstszych aktywności w grze.
Po chwili dotrzesz do półki skalnej, której nie da się przeskoczyć. Na jej skraju zobaczysz mieniący się na błękitno element (4). Tak oznaczono wszystkie miejsca, na które można zarzuć lasso. Użyj zatem lassa (D/R2/RB) i wciągnij się po nim na górę. Czasem elementy zaczepu znajdują się trochę wyżej niż zasiąg skoku. Wówczas musisz skoczyć i zarzucić lasso niemal jednocześnie.
Przed tobą kolejny etap zręcznościowy. Biegnij, skacz i zarzucaj lasso naprzemiennie. Pamiętaj przy tym, by nie puszczać przycisku odpowiadającego za zarzucenie włóczki. W ten sposób rozhuśtasz swoją maskotkę. Możesz puścić włóczkę w momencie, kiedy twoja postać jest maksymalnie wychylona w odpowiednią stronę - wówczas postać poleci właśnie w tym kierunku. W trakcie lotu wypuść lasso, a bohater złapie się kolejnego zaczepu (5,6) bez dotykania ziemi. W taki sposób można błyskawicznie się przemieszczać.
Lasso służy także do przeciągania niezbyt ciężkich obiektów. Przekonasz się o tym już w następnym fragmencie etapu, kiedy trzeba przesunąć leżący u dołu konar (7). Wysuń go spod skały i wybij się od niego na górę.
Jakiś czas później natrafisz na poważniejszą zagadkę. Drogę tarasuje wielka gałąź. Rozdziel postacie i zarzuć lasso na wystający nad głową kawałek drewna (8). Twoja maskotka swoim ciężarem przechyli gałąź na bok, dzięki czemu druga będzie mogła wskoczyć na górę (9). Zrób drugą postacią parę kroków w lewo, żeby odciążyć wiszącego na dole towarzysza. Droga wolna - możesz już puścić lasso i przetransportować na górę także pierwszą maskotkę.
Połącz bohaterów i ruszaj dalej. Po jakimś czasie zobaczysz gałąź, do której nie ma dostępu. Żeby na niej stanąć, trzeba najpierw rozciągnąć włóczkę, przywiązując oba jej końce do czerwono-niebieskich elementów. W tym celu naciśnij Ctrl/□/X w odpowiednich miejscach (10 i 11). Tak rozciągnięta włóczka posłuży za trampolinę, dzięki której wyskoczysz wysoko w górę. Pamiętaj, że po każdej operacji tego typu trzeba rozwiązać włóczkę, czyli wcisnąć A/○/B.
Niedługo potem będziesz musiał zbudować kolejny most z włóczki. Tym razem jednak posłuży on jako platforma do wtoczenia kawałka gałęzi(12). Rozciągnij włóczkę, wepchnij na nią drewno i wskocz po nim na górę. Pamiętaj o tym, że możesz odbijać się od ścian skał (13).
Następnie przyjdzie kolej na zbudowanie podwójnego mostu. Zarzuć lasso i wdrap się na górę do miejsca tworzenia węzła (14). Następnie zeskocz i zrób to samo po drugiej stronie skały(15). Gdy utworzysz most, wybij się z niego na górę i powtórz procedurę kilka cali wyżej (16 i 17). Gdy już dostaniesz się w pożądane miejsce, nie zapomnij rozwiązać węzłów.
Chwilę później twoje maskotki zawisną po dwóch stronach skały. Wówczas wystarczy, że jedną z nich zaczniesz zwijać włóczkę (S/L2/LB). Bohater wejdzie na górę, po czym będzie mógł dołączyć do swojego towarzysza.
Gdy pojawi się przed tobą przepaść, której nie da się przeskoczyć, wykorzystaj właśnie zdobyte doświadczenie. Rozdziel maskotki, jedną z nich opuść na dół i rozhuśtaj. Gdy uda ci się wskoczyć na drugą stronę rozpadliny, uruchom drugiego bohatera i wespnij się po włóczce na górę. W ten sposób pokonasz każdą większą odległość w grze.
Po przeskoczeniu kilku rozpadlin, znajdziesz się w studni. Wskocz do wody i przepłyń na drugą stronę. Wdrap się na cegłę, odbij się od ściany i zarzuć lasso na widniejący nad głową patyk(18). Rozhuśtaj się na nim i wskocz na przeciwległą ścianę (19).
Odbijając się od ścian, dostań się na górę, a na końcu zarzuć lasso na wiadro. Następnie wskocz na winorośl i wespnij się po niej na górę. Stamtąd wskocz do wiadra.
- Spis treści: Unravel 2 - Poradnik, Solucja
Wiadro zostanie odblokowane i wyniesie cię na powierzchnię. Po wyjściu z naczynia zmierzaj w kierunku latarni. Wskocz po schodach do środka. Właśnie ukończyłeś pierwszy etap gry.