Unravel 2 - poziom 2: Hideaway
Maskotki chowają się w miejskiej przestrzeni.
Na początku przejdź przez szyb wentylacyjny. Znajdziesz się w nowym pomieszczeniu, w którym należy rozdzielić postaci. Widzisz mieniące się sfery po obu stronach pokoju? Musisz umieścić w nich każdą z nich. Gdy to uczynisz, otworzy się okno, przez które wyjdziesz na zewnątrz.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/025_cyjh5vq.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Znalazłeś się na dachach domów. Twoim pierwszym zadaniem będzie utworzenie mostu z włóczki. W tym celu utwórz węzły na kolorowych elementach (1 i 2). Tak powstałą trampolinę wykorzystaj do przeskoczenia komina i idź dalej.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/026_PvgTovt.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Gdy dojdziesz na skraj dachu, rozdziel postacie i rozhuśtaj jedną z nich tak, by wskoczyła na półkę ze światłem. Następnie przełącz się na drugiego bohatera, zeskocz na dół i wdrap się po włóczce na górę do swojego towarzysza.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/027_xYmpTQn.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Po wejściu do szybu zobaczysz na dole iskrzące się przewody elektryczne. Jeśli na nie spadniesz, maskotka umrze. Opuść więc ostrożnie jedną z nich, rozhuśtaj, zeskocz na ziemię i zrób most, przywiązując włóczkę do punktów (3 i 4). Dzięki temu druga postać będzie mogła bezpiecznie zeskoczyć na dół.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/028_9Cclwik.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Po wyjściu na zewnątrz napotkasz pierwszych przeciwników w grze. Są nimi pełzające ogniki, które musisz skutecznie wymijać. Czekaj aż ognik podpełznie w konkretne miejsce, po czym szybko ruszaj do przodu, na przykład odbijając się od ścian, jak na zamieszczonym obrazku. Takich sytuacji będzie więcej - obserwuj ogniki, czekaj aż się zbliżą i wykorzystuj dostępne powierzchnie do odbijania się.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/029_l6jd1dw.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Kolejną przeszkodą będzie samochód z rurami. Żeby przejść dalej, rozdziel bohaterów, następnie jednym z nich popchnij rury na lawecie w prawo i tam zostań. Niech druga maskotka w tym czasie zejdzie na ziemie i przesunie leżącą tutaj rurę również w prawo. Teraz wystarczy już tylko kilka odbić między krawędziami rur a bokiem samochodu i znajdziesz się na górze. Na końcu wciągnij po włóczce bohatera, który został na dole.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/030_cAo2sUC.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Gdy już będziesz w parku, być może trudno ci będzie przedostać się na drugą stronę kosza na śmieci. Aby to zrobić, dostań się na słupek, rozdziel maskotki i rozhuśtaj jedną tak, by wskoczyła na kosz. Potem jak zwykle wciągnij na górę również drugą postać.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/031_LMsEx9D.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Rampę do skateboardingu pokonasz na deskorolce. Popchnij ją na lewą stronę rampy i wskocz na nią. Deskorolka wyniesie cię wysoko na skraj drugiej strony. Na końcu po prostu się wybij.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/032_s7rhLcc.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Zaraz po tym czeka na ciebie nieco trudniejsza łamigłówka. Najpierw odbij się od wiaderka i wskocz na spocznik domku wspinaczkowego. Następnie rozdziel maskotki i jedną z nich utwórz pomost w odpowiednich miejscach. (5 i 6). Potem wepchnij wiaderko na włóczkę i wtaszcz je na górę.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/033_69LY8oU.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Gdy wiaderko znajdzie się już na podeście, strąć je na dół i odbij się od niego poziom wyżej. Następnie skocz do góry i zarzuć lasso na punkt (7). Wciągnij się na górę i zawiąż w tym miejscu supeł. Następnie rozdziel postacie, zeskocz jedną z nich na dół i zawiąż węzeł przy spoczniku (8). Na końcu powtórz operację z wiaderkiem, ponownie wpychając je na pomost. Teraz wystarczy już tylko wykorzystać naczynie do przejścia dalej.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/034_zVV8BoG.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
W dalszym rejonie parku natkniesz się na kołowrotek. Zarzuć lasso na zwisający u dołu uchwyt i pociągnij kołowrotek w lewo. Gdy już tu zrobisz, puść lasso i szybko złap haczyk na kołowrotku (9). Trzymaj się go, aż wyniesie cię z dołka.
Po wyjściu z parku trafisz do kolejnego szybu wentylacyjnego. Przekręć dmuchawę z gorącą parą, rozdziel maskotki i uchwyć kratkę po prawej stronie (10) ,żeby ściągnąć ją nieco w dół. Drugą postacią wejdź do hydrantu, który wyrzuci ją wysoko do góry. Wreszcie przełącz bohaterów i wciągnij towarzysza, który został z tyłu.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/036_it3BUGB.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Podążaj dalej za światłem. Chwilę później czeka cię robienie kolejnej trampoliny (11 i 12), dzięki której wybijesz się w górę i złapiesz punkt zaczepienia (13). Gdy już będziesz na górze, rozwiąż węzły i wciągnij tam drugiego bohatera.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/037_jL82znq.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Po wyjściu na dach natrafisz na skrzynie z piaskiem i dźwig. Najpierw utwórz pomost (14 i 15), a potem wybij się od niego i złap o punkt na dźwigu (16). Ramię dźwigu opadnie, a ty wskoczysz na nie i odczepisz włóczkę - możesz ruszać dalej.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/038_Ab5RD7C.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
W pomieszczeniu z dmuchawą wskocz do jej środka i wystrzel maskotkę na deskę po lewej stronie, a potem zawiąż tam węzeł (17). Następnie drugą postacią zeskocz na dół, przechyl dmuchawę na drugą stronę i również wejdź do środka. Ciśnienie wyrzuci cię na drugi punkt zaczepowy (18), na którym także zawiążesz supeł. Na końcu uruchom bohatera po lewej i po trampolinie przetransportuj go na górę. Teraz wystarczy już tylko wciągnąć drugą postać.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/039_AFLgu6O.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Niebawem trafisz do pomieszczenia z prądem. Rozdziel maskotki i jedną opuść na dół na prawą stronę. Przymocuj włóczkę do punktu (19), następnie wskocz do dmuchawy i przeleć na drugą stronę. Tam dokończ budowę mostu (20). Teraz już możesz bezpiecznie sprowadzić drugiego bohatera.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/040_z0X6134.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Na samym końcu etapu czeka cię zagmatwana zagadka. Musisz najpierw przekierować dolną dmuchawę w lewo (21) i z jej pomocą dostać się na podest po lewej stronie (22). Wciągnij tam drugiego bohatera i wskocz na ramię kolejnego hydrantu (23), dzięki czemu zmienisz jego kierunek. Potem wskocz do środka - maskotka wyleci w górę i stanie na metalowym elemencie (24).
- Spis treści: Unravel 2 - Poradnik, Solucja
Teraz przeskocz wyżej (25), zmień kierunek górnej dmuchawy w prawo i zejdź na sam dół. Na końcu wystarczy ponownie zmienić kierunek dolnego hydrantu (21) (tym razem w prawo) i wskoczyć do środka. Gorące powietrze w kilku dmuchnięciach przetransportuje cię tam, gdzie trzeba.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/041_wEpxhhO.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)