Unreal Engine 5 może zdziałać cuda - udowadniają projekty fanów
Epic chwali się silnikiem.
Choć Unreal Engine 5 dostępny jest dopiero w wersji testowej, już teraz posłużył do przygotowania wielu interesujących projektów. Dokonania deweloperów - często amatorów - Epic Games zebrało w specjalnym materiale wideo.
Pełna odsłona nowego silnika powinna zadebiutować na początku przyszłego roku, lecz już teraz korzystać mogą wszyscy zainteresowani twórcy - oprogramowanie dostępne jest za darmo.
Bogata baza realistycznych obiektów i tekstur - w ramach Quixel Megascans - oraz zaawansowany silnik oświetlenia - Lumen - sprawiają, że Unreal Engine wymaga coraz mniej specjalistycznej wiedzy i sprzętu. Każdy chętny może pobrać silnik i „poskładać” własny poziom z gotowych elementów.
Podczas gdy UE4 wymaga jeszcze „wypalania” świateł, to Lumen działa już w całości w czasie rzeczywistym, co znacznie skraca czas pracy i ułatwia eksperymentowanie. Jest też MetaHuman Creator, do sprawnego tworzenia postaci.
Podobnych prac w ostatnim okresie opublikowano całe mnóstwo. Epic chwali się bardziej „autorskimi” projektami, ale wymienić można też przeróżne „remastery”: Warcraft 3, BioShock, Oblivion, Dragon Age: Inquisition, Star Wars: KotOR, CS:GO, The Legend of Zelda: Ocarina of Time czy The Simpsons: Hit & Run.