Unreal Engine 5 w akcji - Epic pokazuje możliwości nowego silnika
Wczesna wersja już dostępna dla deweloperów.
- Udostępniono wczesną wersję Unreal Engine 5
- Epic Games przedstawiło najważniejsze funkcje rozwiązania
- Silnik usprawni tworzenie gier z otwartym światem
Epic Games udostępniło deweloperom wczesną wersję Unreal Engine 5, a więc kolejnej odsłony opracowanego przez firmę silnika graficznego. Studio opublikowało także nagranie, w którym omawia najważniejsze funkcje i pokazuje możliwości rozwiązania.
W materiale przedstawiono różnorodne opcje, które oferuje technologia. Zaprezentowano też gameplay z fragmentu stworzonego za pomocą silnika - część bazuje na ubiegłorocznej demonstracji, ale przygotowano też zupełnie nową sekwencję, którą wieńczy starcie ze starożytnym tytanem.
Jednym z elementów Unreal Engine 5 jest Nanite - system, pozwalający projektować gry ze szczegółowymi obiektami bez konieczności wykonywania czasochłonnych czynności. Deweloper może przykładowo zaimportować model złożony z milionów polygonów i wielokrotnie go powielić.
Silnik to także Lumen - mechanizm globalnego oświetlenia, umożliwiający przygotowywanie scen, w których niebezpośrednie promienie światła mogą płynnie dostosowywać się do sytuacji. Oświetleniem będzie można manipulować z poziomu edytora Epic Games.
W planach uproszczone budowanie otwartych światów. Pojawi się opcja automatycznego podzielenia mapy na sekcje, jednoczesnego pracowania nad danym obszarem przez kilku członków zespołu i funkcja tworzenia różnych wariantów jednego regionu, pomiędzy którymi można się przełączać. Do tego szereg rozwiązań ułatwiających projektowanie animacji i opcje związane z dźwiękiem.
Podkreślono, że wczesna wersja Unreal Engine 5 przeznaczona jest przede wszystkim dla autorów, chcących zapoznać się z nowinkami i funkcjami oraz rozpocząć wstępne prace nad przyszłymi produkcjami. Deweloperzy uzyskają dostęp do silnika za pomocą aplikacji Epic Games.