Skip to main content

Uratowanie Cyberpunk 2077 kosztowało krocie. CD Projekt podaje liczby

Koszt wersji next-genowej, aktualizacji 2.0 i dodatku.

Powiedzieć, że od premiery Cyberpunk 2077 przeszedł długą drogę, to jak nic nie powiedzieć. Po wieloletnim aktualizowaniu, zwieńczonym patchem 2.0, a także wydaniu dodatku Widmo Wolności, gra nie przypomina już produkcji, którą otrzymaliśmy 10 grudnia 2020 roku. Doprowadzenie tytułu do takiego stanu kosztowało jednak majątek.

Podczas niedawnej konferencji dla inwestorów CD Projekt ujawnił całkowity budżet przeznaczony na Phantom Liberty. „Bezpośrednie wydatki produkcyjne” sięgnęły 275 mln zł (ok. 63 mln dol.), a kampania marketingowa pochłonęła dodatkowe 95 mln zł (ok. 21 mln dol.). Daje to łącznie 370 mln zł lub 84 mln dol.

Dla porównania, Gamedeveloper.com podaje, że „podstawka” Cyberpunk 2077 kosztowała CD Projekt 174 miliony dolarów. Oznaczałoby to, że na dodatek przeznaczono niemal połowę kwoty, którą wyniosła bazowa gra.

W trakcie konferencji CD Projekt podał też inne ciekawe dane. Dowiadujemy się, że przeniesienie Cyberpunk 2077 na konsole PS5 i Xbox Sereis X/S oraz opracowanie ogromnej aktualizacji 2.0 kosztowało firmę 178 mln zł (ok. 40 mln dol.) Sumując wszystkie liczby, otrzymujemy pełny obraz sytuacji: uratowanie Cyberpunk 2077 po nieudanej premierze, które obejmowało wydanie next-genowe, aktualizację 2.0 oraz duży dodatek, kosztowało łącznie 548 milionów zł, czyli ok. 125 milionów dolarów.

Doświadczenia CD Projektu pokazują, jak gigantyczne sumy przeznacza się dziś na produkcję i rozwój gier z segmentu AAA. Wygląda jednak na to, że w tym przypadku było warto, bo Cyberpunk 2077 jest w świetnej sytuacji. „Bardzo pozytywne” recenzje „podstawki” i rozszerzenia na Steamie, 25 mln sprzedanych kopii bazowej gry oraz 3 mln kopii Phantom Liberty, a także... baza oddanych fanów, którzy chwalą grę na forach i w mediach społecznościowych.

Zobacz także