Skip to main content

Usługi typu Game Pass wpływają korzystnie na cały rynek - uważa analityk

Poprawiają sprzedaż.

Analityk Mat Piscatella - dyrektor firmy badawczej NPD - uważa, że usługi abonamentowe typu Game Pass wpływają korzystanie na rozwój całego rynku gier.

Część obserwatorów obawia się, że rozdawanie nawet premierowych tytułów „za darmo” w ramach subskrypcji wpłynie negatywnie na sprzedaż. Wygląda na to, że jest jednak odwrotnie.

Piscatella nie podał konkretnych liczb, lecz napisał na Twitterze, że „dane sugerują, iż usługi subskrypcji, takie jak Game Pass, pomagają rosnąć całemu rynkowi”.

Zobacz na YouTube

Jak wyjaśnił, dzieje się tak dlatego, że pozytywny odbiór na gry oferowanej w subskrypcji zwraca uwagę także innych użytkowników, którzy nadal preferują „klasyczne” kupowanie gier.

Ważnym warunkiem jest więc, by gry prezentowały wysoką jakość. „Potencjalnym problemem jest fakt, gdy gra w usłudze jest postrzegana negatywnie, co może potęgować takie opinie i przełożyć się na zmniejszenie sprzedaży” - dodaje analityk.

Jak jednak zauważa Piscatella, najważniejsza jest większa pula opcji dla graczy „Tradycyjne kupowanie nigdzie się nie wybiera. Jest też absolutnie w porządku, jeśli konsumenci nie chcą korzystać z takich opcji” - podsumowuje.

Zobacz także