Użytkownicy GOG kochają RPG-i oraz rzadko zwracają gry. Sklep przedstawia statystyki
Całkiem udany 2022 rok.
Firma CD Projekt opublikowała sporo ciekawych statystyk w ramach podsumowania 2022 roku w wykonaniu sklepu GOG Galaxy. Możemy się z nich dowiedzieć, że gracze kupowali najczęściej gry z gatunku RPG, a ogólna liczba użytkowników platformy wzrosła o 18%.
Jak czytamy w oficjalnym wpisie na stronie sklepu, w ciągu 2022 roku platforma zanotowała zysk na poziomie 1,2 miliona dolarów, a więc około 5 milionów złotych. Ponad połowa wszystkich wpływów - konkretnie 53% - pochodziła z Europy. Znaczący udział w dochodach firmy miał także rynek Ameryki Północnej - mowa o 37%.
GOG Galaxy specjalizuje się w cyfrowej dystrybucji klasycznych gier, nie dziwi więc fakt, że gracze sięgali najczęściej po tytuły z gatunku RPG. Na drugim miejscu znalazła się kategoria szeroko pojętej akcji. Podium zamykają strategie. W samym 2022 roku gracze wspólnie odebrali prawie 22 miliony egzemplarzy darmowych gier i pomniejszych dodatków. Co interesujące, zaledwie 2% wszystkich użytkowników zdecydowało się na zwrócenie zakupionej produkcji.
Firma nie zapomniała wspomnieć o największych „klasycznych premierach” zeszłego roku. Do oferty sklepu trafiły hity takie jak The Elder Scrolls 5: Skyrim, trylogia Mortal Kombat, Warhammer 40K: Space Marine i Wheel of Time. Co więcej, platforma oferuje na ten moment 50 pozycji, których nie znajdziemy u innych dystrybutorów.
„Jesteśmy niezwykle dumni i szczęśliwi z wzrostu oraz aktywności naszej społeczności. To czysta radość, że tylu nowych graczy dołączyło do naszego ogniska z grami. Mamy nadzieje, że każda kolejna produkcja dodana do biblioteki będzie niesamowitym doświadczeniem, dzięki któremu społeczność GOG Galaxy będzie dalej rosnąć” - podsumowano w komunikacie.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.