Użytkownicy Steama w 2019 roku grali niemal 21 miliardów godzin
Valve podsumowuje minione 12 miesięcy.
Firma Valve podsumowała działalność Steama w 2019 roku. Okazuje się, że w minionych 12 miesiącach użytkownicy platformy spędzili na graniu niemal 21 miliardów godzin.
To nie wszystko, ponieważ za pomocą Warsztatu Steam przesłano 4,3 miliona przedmiotów. Zwrócono jednak uwagę, że część elementów była fałszywa i miało na celu przejęcie kont innych graczy - aby ograniczyć wyłudzenia, wprowadzono system weryfikacji udostępnianych obiektów poprzez wiadomość e-mail.
Ponadto ujawniono, że w ostatnich dwóch miesiącach 2019 roku ponad 3,7 mln osób skorzystało z Remote Play - opcji streamowania gier uruchomionych na PC do innego urządzenia. Natomiast w tym samym okresie ponad 2,3 mln użytkowników użyło Remote Play Together, czyli funkcji zabawy przez sieć w tytuły, które oferują tylko lokalną kooperację.
Valve przypomniało też o najważniejszych nowościach, które w ubiegłym roku pojawiły się na Steamie. Wśród kluczowych jest odświeżona biblioteka. Zaktualizowany wygląd zachęcił graczy do częstszego oceniania produkcji: liczba publikowanych dziennie recenzji wzrosła o 300 procent - z 17 tysięcy do 70 tysięcy.
Przedstawiono też wstępne plany na najbliższe 12 miesięcy. Właściciele platformy zamierzają kontynuować prace nad rozpoczętymi już projektami - między innymi rzeczywistością wirtualną i kafejkami internetowymi. Obiecują też opublikowanie „dogłębnych analiz danych”.
„Widzieliśmy wiele analiz od zewnętrznych podmiotów, które próbowały rozgryźć, jak mają się gry na Steam (oraz jaki jest ogólny stan platformy), opierając się na ograniczonej ilości publicznie dostępnych danych. Z racji tego, iż to my mamy dostęp do większej ilości danych, pomyśleliśmy, że przydatne może okazać się zrobienie naszej własnej analizy i podzielenie się wynikami w ramach wieloczęściowej serii postów na blogu” - wyjaśniono.
Nie jest to jasne, ale niewykluczone, że Valve zaprezentuje szczegółowe informacje o sprzedaży wybranych tytułów. Na razie ujawniono, że w 2019 roku „więcej nowych premier osiągnęło sukces”, zwiększyła się też „mediana przychodów wśród tych tytułów”.
Źródło: Steam
Następnie: Upiorny głos z pada PS4 - niecodzienne wykorzystanie kontrolera przez Zombie Army 4