Valorant - minimapa: ikony, oznaczenia
Jak czytać mapę na ekranie.
Podczas rozgrywek w Valorant gracze mają możliwość ciągłego podglądu mini-mapy, by monitorować pole walki. Jest to konieczne, by móc odnieść sukces, jednak na mini-mapie często pojawiają się symbole i oznaczenia, które mogą być niezrozumiałe, szczególnie dla nowych graczy. W tym rozdziale rozwiewamy wszelkie wątpliwości i wyjaśniamy, jak działa mini-mapa w grze.
Mini-mapa (1) jest cały czas widoczna w czasie rozgrywki - ulokowana jest w lewym górnym rogu ekranu. Postać gracza (2) zawsze umiejscowiona jest w samym jej centrum, a cała mapa obraca się wraz z graczem, by ułatwić nawigację.
Warto zwrócić uwagę na mini-mapę na starcie samej rozgrywki, w trakcie fazy zakupów. W tym czasie znajdą się na niej symbole oznaczone dwoma kolorami - turkusowym (3) i czerwonym (4). Oznaczają one bariery, przez które gracze nie są w stanie przejść w trakcie wspomnianej fazy zakupów - turkusowe wskazują bariery dla gracza i jego sojuszników, czerwone dla wrogów (przeciwna drużyna widzi kolory na odwrót).
Bariery widoczne są także w samej grze w formie pól siłowych (5). Gdy czas przeznaczony na fazę zakupów (6) się zakończy, bariery znikną i gracze będą mogli bez przeszkód przemieszczać się po mapie.
Na mini-mapie oznaczone są także strefy do podłożenia Spike'a, czyli bomby w Valorant - oznaczone są one literami A (7), B (8) i C (9), choć na niektórych mapach natrafimy jedynie na dwie strefy, A i B. Atakujący mogą w ich obrębie podkładać Spike'a, obrońcy muszą strzec tych miejsc i rozbroić ewentualny ładunek.
Mini-mapa oferuje także informacje dotyczące graczy i tego, co się z nimi dzieje. Pozycja sojuszników jest widoczna cały czas jako ikonki postaci (10), a jeśli ktoś z towarzyszy przenosi Spike'a to przy jego portrecie także ujrzeć będzie można ikonkę bomby (11). Krzyżykami - odpowiednio niebieskimi (12) i czerwonymi (13) - oznaczane są miejsca śmierci sojuszników i wrogów.
Na mapie znajdziemy także pola działania zdolności specjalnych (14), takich jak wykrywanie Sowy. Jeśli umiejętność aktywowana została przez sojusznika, to okrąg będzie miał kolor turkusowy, a jeśli przez wroga - czerwony.
Ostatnią i zarazem bardzo ważną kwestią jest pole widzenia postaci. Przedstawione jest ono jako biały stożek (15) wychodzący na wprost od postaci. Oznacza to obszar, który widzi gracz - jeśli znajdzie się w nim wróg, jego podobizna (16) wyświetlona zostanie na mini-mapie dla wszystkich członków drużyny.
Bardzo dobrze spisuje się to także podczas pilnowania podłożonego Spike'a, gdyż łatwo można ocenić, które przejścia obstawiają nasi sojusznicy i dzięki temu zaplanować własne działania.
Następnie: Valorant - jak raportować innych graczy
Spis treści: Valorant - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Valorant - szybkie zdobywanie doświadczenia