Valve, EA i Epic Games pokażą w marcu nowy interfejs graficzny
Następca OpenGL.
Podczas panelu dyskusyjnego na konferencji GDC w marcu, inżynierowie z kilku firm deweloperskich planują przedstawić szczegóły na temat nowego interfejsu graficznego - glNext.
Technologia reklamowana jest jako następca bibliotek OpenGL. Rozwiązania tego typu - w dużym uproszczeniu - odpowiadają za komunikację oprogramowania z kartami graficznymi, bezpośrednio wpływając na wydajność gier.
Obecnie rynek zdominowany jest przez DirectX. Microsoft planuje opublikować wersję DirectX 12 wraz z Windowsem 10. Nowością będzie umożliwienie komunikacji GPU z więcej niż jednym rdzeniem procesora jednocześnie, na co postawiło także AMD w swoim rozwiązaniu - Mantle.
Panel dyskusyjny na GDC zatytułowano „glNext: Przyszłość Grafiki Wysokiej Wydajności (Prezentuje Valve)” - informuje serwis PC Gamer. Na scenie pojawią się inżynierowie właśnie z tego studia, ale także z Electronic Arts, Epic Games, Oxide Games i Unity. Pokażą „multiplatformowy interfejs, zaprojektowany z myślą o nowoczesnych technikach programowania i procesorach”.
Podczas konferencji planowane są pokazy demonstracji w czasie rzeczywistym, włączone na sprzęcie ze sterownikami dostosowanymi do możliwości glNext.