Valve jest podekscytowane pierwszym konkurentem Steam Decka. Firma gratuluje Asusowi
Zdrowa rywalizacja.
Valve oficjalnie pogratulowało firmie Asus z okazji wypuszczenia handhelda ROG Ally, czyli pierwszego pełnoprawnego konkurenta dla ich własnej konsoli Steam Deck. Gigant dystrybucji stwierdził, że jest podekscytowany tym, jak rynek przenośnych komputerów do gier się rozrasta.
„Gratulujemy @ASUS_ROG premiery ROG Ally! Jesteśmy podekscytowani wiedzieć, jak ekosystem handheldów PC dalej się rozwija, a gracze mają więcej możliwości, aby grać w swoje gry także poza domem” - napisał na Twitterze oficjalny profil konsoli Steam Deck.
„Dziękujemy! Jesteśmy wielkimi fanami Valve i kochamy fakt, że otwartość platformy PC pozwala graczom przenieść swoje gry z biblioteki Steama na urządzenia takie, jak Ally. Nadchodzi kolejny rozdział przenośnego grania!” - odpowiedział profil marki Asus ROG.
Przypomnijmy, że według ujawnionej wczoraj pełnej specyfikacji, konsola trafi do sprzedaży w dwóch wariantach: pierwszy wyposażono w procesor AMD Ryzen Z1, a drugi we wzmocniony wariant Ryzen Z1 Extreme. Do tego w obu przypadkach „na pokładzie” znajdziemy 16 GB pamięci RAM o taktowaniu 6400 MHz oraz 512 GB pamięci wewnętrznej SSD PCIe Gen4. Ekran to natomiast 7-calowa matryca 1080p o odświeżaniu 120 Hz.
W przeciwieństwie do Decka, który operuje na zmodyfikowanym systemie z rodziny Linux, Asus postawił na standardowego Windowsa 11 z dodatkowym launcherem ułatwiającym szybkie uruchamianie gier. Jak wykazują jednak pierwsze recenzje, kulą u nogi urządzenia może być dość słaba bateria. W trybie wydajności rozgrywka w bardziej wymagające tytuły może wyczerpać akumulator w około dwie godziny. Pozostaje też kwestia ceny: droższy wariant wyceniono na ok. 3700 złotych, czyli o 600 złotych więcej, niż najdroższa wersja produktu Valve.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.