Valve najatrakcyjniejszym miejscem pracy według deweloperów
Zaraz przed „własną firmą”.
Deweloperzy gier wideo jako najatrakcyjniejsze miejsce do pracy postrzegają Valve.
Organizacja Independent Game Developers Association przeprowadziła ankietę wśród 2200 twórców z całego świata, pytając o wymarzone studio lub firmę wydawniczą. Valve wyprzedziło między innymi Blizzard, Nintendo i Naughty Dog.
Firma ma siedzibę w Kirkland w stanie Waszyngton, nieopodal Seattle. Odpowiada między innymi za Counter-Strike, Half-Life, Dota 2, Team Fortress, Left 4 Dead, Steam i silnik Source.
Popularny Gabe Newell rozpoczął działalność w 1996 roku, po trzynastu latach pracy w Microsofcie, gdzie zgromadził pokaźny majątek. Drugim założycielem był Mike Harrington. Obaj z własnych zasobów sfinansowali Half-Life.
Poniżej pierwsza dziesiątka:
- Valve
- Własna firma
- Activision Blizzard
- BioWare
- Ubisoft
- Obecny pracodawca
- Nintendo
- Naughty Dog
- Double Fine
- Bethesda Game Studios
Valve to prywatna firma: nie musi publikować sprawozdań finansowych czy odpowiadać przed akcjonariuszami. „Płaska” organizacja działalności zmniejsza znaczenie szefów i menedżerów, a pracownicy zajmują się jednocześnie kilkoma projektami.
Dwa lata temu w sieci pojawił się poradnik dla nowych pracowników, z podtytułem „nieustraszona przygoda, by wiedzieć, co robić, gdy nikt nie wydaje nam poleceń”. Obecnie deweloperzy zajmują się własnym zestawem rzeczywistości wirtualnej, opieką na platformą Steam czy dalszym rozwojem Dota 2, Team Fortress 2, Left 4 Dead i Counter-Strike.
W planach jest także ofensywa na salony graczy, za sprawą komputerów Steam Machine, napędzanych system operacyjny SteamOS. Legenda głosi, że nikt w Valve nie wie, czym jest cyfra 3.