Skip to main content

Valve nie ma zestawu rzeczywistości wirtualnej, będzie wspierać Oculus Rift

Ku chwale PC!

Pomimo spekulacji, firma Valve nie planuje budowy własnego zestawu rzeczywistości wirtualnej, lecz zamierza wspierać Oculus Rift, by wspólnie napędzić prace nad technologią VR na PC - ujawniono podczas drugiego dnia konferencji Steam Dev Days.

Valve w przeszłości rozważało budowę własnych okularów, ale pracownicy odpowiedzialni za ten projekt zostali zwolnieni i rozpoczęli budowę własnego urządzania - CastAR.

Jak sugeruje jeden ze slajdów z prezentacji, firma odpowiedzialna za Steam i serię Half-Life uważa, że w kwestii rzeczywistości wirtualnej zostało jeszcze dużo do zrobienia: większa rozdzielczość, optymalizacja optyki, śledzenie ruchów głowy, gałek ocznych i całego ciała czy dźwięk przestrzenny.

Deweloperzy z Valve sugerują, że do 2015 roku możliwe powinno być zbudowanie urządzenia z opóźnieniami na poziomie 20ms, odświeżaniem 95 Hz, 110° kątem widzenia, rozdzielczością 1K×1K na oko, wysokiej jakości optyką i śledzeniem ruchów.

„PC będzie domem dla VR” - usłyszeli uczestnicy konferencji. Valve wskazało na obecne już wsparcie dla Oculus Rift i kreatywną swobodę deweloperów. PC jest także najpotężniejszą dostępną platformą i „staje się coraz mocniejsze”.

Zobacz także