Valve oferuje opcjonalne opłaty za część modów do Dota 2
Wsparcie dla ich twórców.
W ubiegłym roku Valve przeprowadziło eksperyment z płatnymi modyfikacjami do Skyrima, lecz - razem z Bethesdą - spotkało się z ogromną falą krytyki. Czas na podejście drugie, tym razem związane z popularną grą Dota 2.
Już wkrótce gracze będą mogli bowiem zakupić specjalną przepustkę Custom Game Pass, oferującą dostęp do bonusów w nietypowych trybów rozgrywki, tworzonych przez deweloperów-amatorów.
Wstępną cenę ustalono na jednego dolara, za 30-dniowy dostęp. Na premierowy projekt wybrano Roshpit Champions, czyli kooperacyjne zmagania w podziemiach.
Co ważne, Roshpit Champions pozostanie dostępne także za darmo, jak dotychczas. Wykupienie przepustki zapewni za to dodatkowe miejsce w ekwipunku, więcej slotów na postacie i kilka innych bonusów.
„Chcieliśmy stworzyć metodę, dzięki której ciężko pracujący deweloperzy mogą być bezpośrednio wynagradzani za swoją pracę i zachęcani do dalszego rozwoju różnorodnych trybów i społeczności” - napisano na oficjalnym blogu.
Pewną różnicą w porównaniu ze wspomnianą inicjatywą Bethesdy jest też kwota, jaka trafi do twórców. W przypadku Skyrima było to podobno 25 procent. Teraz - nawet 70 proc.
Co więcej, Valve będzie ściśle kontrolowało zawartość trafiającą do programu Custom Game Pass, dbając o wysoką jakość i zachęcając twórców modów do aktualizacji i rozwoju projektów.