Skip to main content

Valve ulepszy tryb offline na Steamie

AKTUALIZACJA: Błąd został już naprawiony.

Aktualizacja: „HenryG” zauważył na oficjalnym forum Steama, że błąd z ograniczeniem czasowym w korzystaniu z trybu offline został już naprawiony, a cytowane przez media informacje opublikowano już jakiś czas temu.

*

Oryginalna wiadomość: Choć Steam oferuje łatwy dostęp do produkcji i częste wyprzedaże, użytkownicy systemu dystrybucji cyfrowej często krytykują wymóg łączenia się z Internetem co dwa tygodnie podczas korzystanie z trybu offline.

Jak poinformował przedstawiciel Valve na oficjalnym forum dyskusyjnym, nie jest to drakońskie zabezpieczenie przed piractwem, leczy tylko błąd w oprogramowaniu.

„Tryb offline był w pierwotnym założeniach bezterminowy” - twierdzi pracownik kryjący się pod pseudonimem „HenryG”. „Oczywiście, nie ma dostępu do opcji sieciowych, takich jak lista znajomych czy synchronizacja zapisanych gier, ale klient powinien działać offline bez ograniczeń czasowych.”

„Jednak tryb offline składa się z wielu komponentów i niektóre z nich obarczone są błędami, które ciągle reperujemy. Zdajemy sobie sprawę, że całość nie działa idealnie, ale prosimy o dalsze informowanie o niedoróbkach. Projekt nie zakładał ograniczeń.”

Dlaczego więc Valve nie informowało o tym wcześniej? Jak twierdzi „HenryG”, problemem jest brak pracowników odpowiedzialnym za kontakty z mediami.

„Ciężko pracujemy nad naprawą technologii Steam” - dodaje. „Nie mamy menedżerów dla społeczności i kontaktów z mediami, więc czas spędzany na forum byłby oderwaniem od prac nad kodem. Wiem, że brak odpowiedzi jest frustrujący i wygląda na to, że nic nie robimy.”

Zobacz także