Valve zarobiło niemal miliard dolarów na skrzynkach z Counter-Strike w ostatnim roku
Skiny wciąż są w cenie.
Jak na darmową produkcję, Counter-Strike 2 całkiem nieźle radzi sobie z zarabianiem na siebie. Tylko w zeszłym roku sprzedaż skrzynek i kluczy w wewnętrznym sklepie gry sięgnęła niemal miliarda dolarów.
Jak zauważa Business Insider opierając się na danych serwisu CSGOCaseTracker, gracze polujący na skiny i naklejki do broni wydali łącznie około 980 milionów dolarów, kupując ponad 400 milionów skrzynek oraz 359,6 mln kluczy.
Oprócz samych liczb jest też kilka ciekawostek. Najchętniej kupowanym rodzajem skrzynek był zestaw „Snów i koszmarów”, który trafił do gry w styczniu 2022 roku. Jak widać, pakiet wciąż cieszy się sporą popularnością, osiagając sprzedaż na poziomie 125,3 mln dolarów w ciągu roku.
Jak czytamy dalej, największy wzrost zainteresowania skrzynkami zaobserwowano na przełomie marca i kwietnia, a więc w okolicach zapowiedzi Counter-Strike 2. Rekord z całego roku padł 26 kwietnia, gdy sprzedano ponad 6,6 miliona sztuk jednego dnia.
Przechodząc do mniej wesołych statystyk, na przestrzeni 2023 roku ceny zestawów zwiększył się średnio o 178 procent. Największa podwyżka dotknęła Skrzyni Strefy Zagrożenia - aż 492% - choć wciąż mowa o raczej niewielkim wydatku, sięgającym 0,67 euro.
Skrzynkowe szaleństwo napędzane jest także przez zewnętrzne strony, na których gracze mogą handlować zdobytymi skinami, nierzadko dosięgając kolosalnych kwot. Przez długi czas ogromną popularnością cieszyły się transmisje, podczas których streamerzy spędzali nawet kilka godzin na „dropieniu” wirtualnych przedmiotów. W sierpniu zeszłego roku Twitch zakazał promowania serwisów hazardowych, ale - jak widać - skrzynki wciąż są dla Valve żyłą złota.