Skip to main content

Vampire Survivors będzie jeszcze lepsze. Gra zmienia silnik

Więcej wrogów na ekranie.

Przejście Vampire Survivors na nowy silnik graficzny ogłoszono już we wrześniu ubiegłego roku. Prace nieco się przedłużyły, lecz teraz znamy konkretną datę transferu - 17 sierpnia.

Oryginał działa na technologii o nazwie Phaser, służącej do tworzenia aplikacji HMTL5 w dwóch wymiarach. To jednak rozwiązanie przygotowane głównie z myślą o przeglądarkach internetowych, a opisywana produkcja potrzebuje czegoś lepiej nadającego się do aktualizowania i przenoszenia na inne platformy.

Stąd właśnie postawienie na popularny silnik Unity. Testy wersji beta trwają już od jakiegoś czasu, a ich uczestnicy donoszą o sporych korzyściach, jak przejście „z 5-8 klatek na sekundę do niemal stałego 60 FPS” w przypadku rozgrywki na Steam Decku. Brzmi imponująco.

Inni śmiałkowie informują za to, że nadal zdołali spowolnić grę do bardzo niskich wartości, lecz potrzebne były określone buildy, a „interfejs nadal sprawnie odpowiada na otwieranie menu i jest duży szybszy niż oryginalny klient” - raportuje jeden z testerów.

Vampire Survivors to gra ze stosunkowo prostą oprawą graficzną, lecz mowa o produkcji stawiającej na dziesiątki i setki przeciwników na ekranie oraz gęste efekty wizualne, więc tytuł potrafi „chrupnąć” nawet na mocniejszych komputerach. Phaser przestał już wystarczać, nawet jeśli posłużył jeszcze do konwersji na Xbox Series X/S oraz Nintendo Switch.

Z innych wieści na temat projektu: zaplanowana na 17 sierpnia aktualizacja wprowadzi także lokalną kooperację, a już teraz na Steamie powinny być dostępne sklepowe przedmioty specjalne, takie jak kolekcjonerskie karty, tła profilu czy emotki.

Zobacz także