Skip to main content

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 ogłoszone. Powrót uznanej serii

Premiera w 2020 roku.

Na GDC firma Paradox Interactive ujawniła nową grę z serii Vampire: The Masquerade. Nie jest to jednak remake starszych części, a kontynuacja wydanego 15 lat temu Bloodlines. Premiera w 2020 roku na PC, PS4 i Xbox One.

Za tytuł odpowiada studio Hardsuit Labs, które ma na koncie między innymi Blacklight: Retribution. W prace zaangażowany jest Brian Mitsoda, producent i scenarzysta poprzedniej odsłony - deweloper pełni funkcję głównego projektanta narracji. W zespole jest też Chris Avellone, współautor Fallout: New Vegas.

Nasi koledzy z brytyjskiego Eurogamera mieli okazję wziąć udział w półgodzinnej prezentacji gry. Akcję osadzono w Seattle kilka lat po wydarzeniach z pierwszego Bloodlines. Wcielimy się w wampira, który dopiero niedawno - w wyniku działań zbuntowanych krwiopijców - stał się dzieckiem nocy.

Zobacz na YouTube

Na początku zabawy wybierzemy jedną z trzech startowych umiejętności - Nebulation (zamiana w mgłę), Mentalism (telekineza) oraz Chiropteran (lewitacja nad ziemią). Na potrzeby pokazu zdecydowano się na ostatnią ze zdolności.

Dziennikarze zwracają uwagę, że gra budzi skojarzenia z Dishonored, choć nie brakuje unikalnego stylu i klimatu. Brian Mitsoda podkreślił, że do koncepcji z pierwszej części twórcy musieli wprowadzić szereg zmian, by dostosować grę do współczesnych standardów.

Jako wampir, zapolujemy na ludzi

Aspektem, który doczekał się znacznych poprawek, jest walka. Bronie palne są rozwiązaniem krótkoterminowym - deweloperzy chcą, by gracze polegali na wampirzych zdolnościach bohatera. W starciach będą mogli zrobić użytek z pionowej konstrukcji plansz, by zdobyć przewagę nad wrogami.

Jako krwiopijca, podopieczny stanie przed koniecznością pożywiania się ludźmi. Najwięcej energii dostarczą ofiary, którymi targają silne emocje - wypicie krwi osoby pogrążonej w gniewie zagwarantuje dostęp do tymczasowych bonusów.

Seattle to niebezpieczne miejsce

Stan emocjonalny danej osoby podejrzymy za pomocą specjalnego zmysłu, przypominającego działaniem tryb detektywistyczny z serii Batman: Arkham i innych produkcji. Pojawią się też zadania poboczne.

Istotną rolę odegra tytułowa maskarada, czyli konieczność ukrywania swojej natury przed społeczeństwem. Jeżeli użyjemy wampirzych zdolności w miejscu publicznym, zaalarmujemy policję. W skrajnym przypadku wystraszeni mieszkańcy mogą zacząć ukrywać się w domach, a ich miejsce na ulicach zajmie więcej stróżów prawa.

Bloodlines 2 zaoferuje wsparcie dla modów

Twórcy dużą wagę przywiązują do samego Seattle. Mitsoda wyjaśnia, że chcieli odzwierciedlić współczesne miasto, które obecnie walczy o swoją tożsamość. Działające frakcje reprezentują różne „twarze” metropolii - z ugrupowaniami podejmiemy współpracę, choć nie będziemy związani z jednym stronnictwem, mogąc zmieniać strony. Wybór wspólników wpłynie na fabułę.

Zobacz także