Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 ogłoszone. Powrót uznanej serii
Premiera w 2020 roku.
Na GDC firma Paradox Interactive ujawniła nową grę z serii Vampire: The Masquerade. Nie jest to jednak remake starszych części, a kontynuacja wydanego 15 lat temu Bloodlines. Premiera w 2020 roku na PC, PS4 i Xbox One.
Za tytuł odpowiada studio Hardsuit Labs, które ma na koncie między innymi Blacklight: Retribution. W prace zaangażowany jest Brian Mitsoda, producent i scenarzysta poprzedniej odsłony - deweloper pełni funkcję głównego projektanta narracji. W zespole jest też Chris Avellone, współautor Fallout: New Vegas.
Nasi koledzy z brytyjskiego Eurogamera mieli okazję wziąć udział w półgodzinnej prezentacji gry. Akcję osadzono w Seattle kilka lat po wydarzeniach z pierwszego Bloodlines. Wcielimy się w wampira, który dopiero niedawno - w wyniku działań zbuntowanych krwiopijców - stał się dzieckiem nocy.
Na początku zabawy wybierzemy jedną z trzech startowych umiejętności - Nebulation (zamiana w mgłę), Mentalism (telekineza) oraz Chiropteran (lewitacja nad ziemią). Na potrzeby pokazu zdecydowano się na ostatnią ze zdolności.
Dziennikarze zwracają uwagę, że gra budzi skojarzenia z Dishonored, choć nie brakuje unikalnego stylu i klimatu. Brian Mitsoda podkreślił, że do koncepcji z pierwszej części twórcy musieli wprowadzić szereg zmian, by dostosować grę do współczesnych standardów.
Aspektem, który doczekał się znacznych poprawek, jest walka. Bronie palne są rozwiązaniem krótkoterminowym - deweloperzy chcą, by gracze polegali na wampirzych zdolnościach bohatera. W starciach będą mogli zrobić użytek z pionowej konstrukcji plansz, by zdobyć przewagę nad wrogami.
Jako krwiopijca, podopieczny stanie przed koniecznością pożywiania się ludźmi. Najwięcej energii dostarczą ofiary, którymi targają silne emocje - wypicie krwi osoby pogrążonej w gniewie zagwarantuje dostęp do tymczasowych bonusów.
Stan emocjonalny danej osoby podejrzymy za pomocą specjalnego zmysłu, przypominającego działaniem tryb detektywistyczny z serii Batman: Arkham i innych produkcji. Pojawią się też zadania poboczne.
Istotną rolę odegra tytułowa maskarada, czyli konieczność ukrywania swojej natury przed społeczeństwem. Jeżeli użyjemy wampirzych zdolności w miejscu publicznym, zaalarmujemy policję. W skrajnym przypadku wystraszeni mieszkańcy mogą zacząć ukrywać się w domach, a ich miejsce na ulicach zajmie więcej stróżów prawa.
Twórcy dużą wagę przywiązują do samego Seattle. Mitsoda wyjaśnia, że chcieli odzwierciedlić współczesne miasto, które obecnie walczy o swoją tożsamość. Działające frakcje reprezentują różne „twarze” metropolii - z ugrupowaniami podejmiemy współpracę, choć nie będziemy związani z jednym stronnictwem, mogąc zmieniać strony. Wybór wspólników wpłynie na fabułę.