Skip to main content

Vampyr - rozdział 1: Wieczne pragnienie

Dotrzyj na północny brzeg Tamizy.

Na początku tego rozdziału musisz wybrać umiejętności dla bohatera. Gra każe ci wykupić jedną - Autofagię, dzięki której możesz się leczyć. Zostanie ci jeszcze trochę punktów na kolejną. Polecamy Włócznię z krwi lub Mgłę z cienia - moce ofensywne.

Wróć na parter i skieruj się do drzwi na wprost, omijając te, którymi wcześniej wszedłeś. Usłyszysz zresztą, że nieproszeni goście próbują się przez nie przedostać. Dalej, gdy zwolni czas i wskazana zostanie ikona przycisku akcji, teleportuj się wyżej. Potem zejdź po schodach, przeszukaj ciało i wyjdź na zewnątrz.

W porcie czekają na ciebie przeciwnicy. Przy spotkaniu z pierwszym gra nauczy cię ogłuszać wrogów, a następnie gryźć ich w walce, by uzupełniać poziom krwi. Krew - symbolizowana czerwonym paskiem w rogu ekranu (obok paska życia i wytrzymałości) - działa jak mana czy energia magiczna w innych grach. Zużywamy ją do aktywowania talentów.

Teraz możesz skorzystać z wykupionej wcześniej zdolności ofensywnej. Wykorzystaj ją w walce z pozostałymi przeciwnikami przed budynkiem, a po starciu idź prosto i przez drzwi do wnętrza. Idź po schodach na górę, a trafisz na niższy poziom mostu.


Na drugą stronę rzeki

Idź metalową kładką do końca, a następnie w lewo i do przodu. W oznaczonym miejscu użyj wampirzej teleportacji, by przedostać się dalej. Następnie idź prosto i w lewo, dalej podążając pod mostem. Dotrzesz do kolejnych drzwi.

Zanim zejdziesz po schodach weź pieniądze leżące w zakamarku naprzeciwko szczytu schodów. Potem udaj się na dół, gdzie znajdziesz wyjście - dotarłeś na drugą stronę Tamizy, do doków. Gdy wyjdziesz na zewnątrz, aktywuje się scenka, po której aktywuj oznaczonym przyciskiem wampirze widzenie.

Zanim podążysz za śladami krwi przejdź na koniec doków i zbierz zasoby. Potem wracaj i idź za krwistymi plamami. Dobiegniesz w ten sposób do baru, gdzie spotkasz pierwszych bohaterów niezależnych. Porozmawiaj ze wszystkimi - wykorzystaj wszystkie opcje dialogowe.

Po rozmowach udaj się po schodach na górę i spróbuj wejść do pierwszego pokoju. Aktywuje się scenka, po której porozmawiasz z doktorem Swansea. Okaże się, że to nie on jest tajemniczym mordercą. Po konwersacji wracaj na dół i ponownie porozmawiaj z kobietą - powiedz, że chcesz usłyszeć prawdę, a następnie poproś, by opowiedziała o Willu.

Następnie porozmawiaj z barmanem, by poznać kolejne szczegóły na temat Willa. Potem wyjdź z baru i idź ulicą w prawo. Zejdź na molo i podejdź do ostatniej łódki. Przeanalizuj wszystkie wskazówki i zbadaj ciało, a następnie teleportuj się nad wodą w stronę budynku. Użyj widzenia, by dostrzec pierwszego wroga w środku.

Podejdź do wejścia i powoli dostań się za plecy odwróconego przeciwnika, by od razu go ugryźć. Następnie pokonaj go i idź w prawo, by na dziedzińcu pokonać dwóch kolejnych wrogów. W następnym magazynie możesz zlikwidować paru oponentów, albo spróbować ich ominąć - na przykład dostając się na górną kładkę. W każdym razie, po wyjściu z magazynu teleportuj się na balkon, by wejść do kryjówki.


Dziki wampir i szpital

Przeszukaj ciało. Możesz skorzystać też ze stołu do ulepszania przedmiotów, jeżeli chcesz wzmocnić broń. Następnie odpocznij na łóżku, jeżeli chcesz rozwinąć zdolności. Potem wracaj na zewnątrz i przejdź przez most.

Trafisz do budynku, w którym zobaczysz sporo krwi na podłodze. Podążaj dalej, a dotrzesz do większego pomieszczenia, gdzie czeka na ciebie William Bishop - poszukiwany mężczyzna przemieniony w wampira, choć trochę mniej cywilizowanego niż twój bohater. Musisz pokonać przeciwnika. Jest dosyć prosty, ale musisz unikać jego ataków z wyskoku. Używaj też broni palnej, by go ogłuszać.

Po walce podejdź do rannego. Zacznie się scenka. Później wróć na chwilę do Willa, by pobrać próbkę krwi i wracaj na łódź. Czeka cię teraz długa przejażdżka. Po dłuższym czasie wysiądziesz i znajdziesz się w okolicach szpitala. Idź prosto, a zobaczysz finał brutalnej bójki. Porozmawiaj z opryszkiem - gra pokaże ci, jak możesz żerować na ludziach, by się wzmacniać.

Zahipnotyzuj człowieka wedle instrukcji i odprowadź go we wskazane miejsce, podążając za krwistą wstęgą. Tam zdecyduj, czy chcesz oszczędzić mężczyznę, czy jednak zabijesz go i wypijesz jego krew - zdobywając sporo punktów doświadczenia. Wybór należy do ciebie. My postanowiliśmy darować mu życie.

Później idź schodami na ulicę i podejdź do bramy. Teraz czas na rozmowy - bardzo dużo rozmów. Radzimy w tym momencie porozmawiać ze wszystkimi postaciami w szpitalu. W ten sposób poznasz sporo informacji na temat ośrodka, otrzymasz też poboczne questy i poznasz szczegóły na temat niektórych obywateli, które możesz potem wykorzystać.



Dopiero po konwersacjach udaj się na piętro, do swojego gabinetu. Tam podejdź do stołu warsztatowego przy łóżku, by zbadać krew. Odpocznij, żeby zakończyć pierwszy rozdział.

Zobacz także