Vampyr - rozdział 1: Wieczne pragnienie
Dotrzyj na północny brzeg Tamizy.
Na początku tego rozdziału musisz wybrać umiejętności dla bohatera. Gra każe ci wykupić jedną - Autofagię, dzięki której możesz się leczyć. Zostanie ci jeszcze trochę punktów na kolejną. Polecamy Włócznię z krwi lub Mgłę z cienia - moce ofensywne.
Wróć na parter i skieruj się do drzwi na wprost, omijając te, którymi wcześniej wszedłeś. Usłyszysz zresztą, że nieproszeni goście próbują się przez nie przedostać. Dalej, gdy zwolni czas i wskazana zostanie ikona przycisku akcji, teleportuj się wyżej. Potem zejdź po schodach, przeszukaj ciało i wyjdź na zewnątrz.
W porcie czekają na ciebie przeciwnicy. Przy spotkaniu z pierwszym gra nauczy cię ogłuszać wrogów, a następnie gryźć ich w walce, by uzupełniać poziom krwi. Krew - symbolizowana czerwonym paskiem w rogu ekranu (obok paska życia i wytrzymałości) - działa jak mana czy energia magiczna w innych grach. Zużywamy ją do aktywowania talentów.
Teraz możesz skorzystać z wykupionej wcześniej zdolności ofensywnej. Wykorzystaj ją w walce z pozostałymi przeciwnikami przed budynkiem, a po starciu idź prosto i przez drzwi do wnętrza. Idź po schodach na górę, a trafisz na niższy poziom mostu.
Na drugą stronę rzeki
Idź metalową kładką do końca, a następnie w lewo i do przodu. W oznaczonym miejscu użyj wampirzej teleportacji, by przedostać się dalej. Następnie idź prosto i w lewo, dalej podążając pod mostem. Dotrzesz do kolejnych drzwi.
Zanim zejdziesz po schodach weź pieniądze leżące w zakamarku naprzeciwko szczytu schodów. Potem udaj się na dół, gdzie znajdziesz wyjście - dotarłeś na drugą stronę Tamizy, do doków. Gdy wyjdziesz na zewnątrz, aktywuje się scenka, po której aktywuj oznaczonym przyciskiem wampirze widzenie.
Zanim podążysz za śladami krwi przejdź na koniec doków i zbierz zasoby. Potem wracaj i idź za krwistymi plamami. Dobiegniesz w ten sposób do baru, gdzie spotkasz pierwszych bohaterów niezależnych. Porozmawiaj ze wszystkimi - wykorzystaj wszystkie opcje dialogowe.
Po rozmowach udaj się po schodach na górę i spróbuj wejść do pierwszego pokoju. Aktywuje się scenka, po której porozmawiasz z doktorem Swansea. Okaże się, że to nie on jest tajemniczym mordercą. Po konwersacji wracaj na dół i ponownie porozmawiaj z kobietą - powiedz, że chcesz usłyszeć prawdę, a następnie poproś, by opowiedziała o Willu.
Następnie porozmawiaj z barmanem, by poznać kolejne szczegóły na temat Willa. Potem wyjdź z baru i idź ulicą w prawo. Zejdź na molo i podejdź do ostatniej łódki. Przeanalizuj wszystkie wskazówki i zbadaj ciało, a następnie teleportuj się nad wodą w stronę budynku. Użyj widzenia, by dostrzec pierwszego wroga w środku.
Podejdź do wejścia i powoli dostań się za plecy odwróconego przeciwnika, by od razu go ugryźć. Następnie pokonaj go i idź w prawo, by na dziedzińcu pokonać dwóch kolejnych wrogów. W następnym magazynie możesz zlikwidować paru oponentów, albo spróbować ich ominąć - na przykład dostając się na górną kładkę. W każdym razie, po wyjściu z magazynu teleportuj się na balkon, by wejść do kryjówki.
Dziki wampir i szpital
Przeszukaj ciało. Możesz skorzystać też ze stołu do ulepszania przedmiotów, jeżeli chcesz wzmocnić broń. Następnie odpocznij na łóżku, jeżeli chcesz rozwinąć zdolności. Potem wracaj na zewnątrz i przejdź przez most.
Trafisz do budynku, w którym zobaczysz sporo krwi na podłodze. Podążaj dalej, a dotrzesz do większego pomieszczenia, gdzie czeka na ciebie William Bishop - poszukiwany mężczyzna przemieniony w wampira, choć trochę mniej cywilizowanego niż twój bohater. Musisz pokonać przeciwnika. Jest dosyć prosty, ale musisz unikać jego ataków z wyskoku. Używaj też broni palnej, by go ogłuszać.
Po walce podejdź do rannego. Zacznie się scenka. Później wróć na chwilę do Willa, by pobrać próbkę krwi i wracaj na łódź. Czeka cię teraz długa przejażdżka. Po dłuższym czasie wysiądziesz i znajdziesz się w okolicach szpitala. Idź prosto, a zobaczysz finał brutalnej bójki. Porozmawiaj z opryszkiem - gra pokaże ci, jak możesz żerować na ludziach, by się wzmacniać.
Zahipnotyzuj człowieka wedle instrukcji i odprowadź go we wskazane miejsce, podążając za krwistą wstęgą. Tam zdecyduj, czy chcesz oszczędzić mężczyznę, czy jednak zabijesz go i wypijesz jego krew - zdobywając sporo punktów doświadczenia. Wybór należy do ciebie. My postanowiliśmy darować mu życie.
Później idź schodami na ulicę i podejdź do bramy. Teraz czas na rozmowy - bardzo dużo rozmów. Radzimy w tym momencie porozmawiać ze wszystkimi postaciami w szpitalu. W ten sposób poznasz sporo informacji na temat ośrodka, otrzymasz też poboczne questy i poznasz szczegóły na temat niektórych obywateli, które możesz potem wykorzystać.
- Następnie: Vampyr - rozdział 2: Nocna zmiana
- Spis treści: Vampyr - Poradnik, Solucja
Dopiero po konwersacjach udaj się na piętro, do swojego gabinetu. Tam podejdź do stołu warsztatowego przy łóżku, by zbadać krew. Odpocznij, żeby zakończyć pierwszy rozdział.