Vampyr - rozdział 2: Nocna zmiana
Szukanie składników.
Rozdział rozpocznie się, gdy wstaniesz z łóżka po pierwszym odpoczynku w swoim gabinecie w szpitalu. Pierwszym zadaniem jest wyjście z pomieszczenia, by zobaczyć, kto puka do drzwi - to siostra Crane. Porozmawiaj z nią, by otrzymać nowy cel do wykonania.
Musisz wybrać się do starej kostnicy, by zdobyć składniki potrzebne do wytworzenia zamienników niezbędnych w szpitalu lekarstw. Zejdź więc na parter. Od razu po zejściu po schodach idź przejściem w lewo i wyjdź na zewnątrz. Do kostnicy prowadzą drzwi, które masz teraz przed sobą.
Otwórz drzwi i przeczekaj ekran ładowania. Na parterze nie ma żadnych wrogów, a w pokojach nie ma żadnych zasobów czy przedmiotów, więc możesz od razu iść do końca korytarza i wejść po schodach na piętro. Zobaczysz dzikiego wampira jedzącego zwłoki - podejdź do niego powoli od tyłu, a będziesz mógł go ogłuszyć i ugryźć.
Po pokonaniu stwora zbierz pierwszy składnik ze stołu i zasoby z pomieszczenia. Zajrzyj do gabinetu obok, by zebrać kolejny składnik i też przeszukaj cały pokój, by zyskać dodatkowe surowce. Kiedy wrócisz na korytarz, zaatakuje cię kolejny wampir - nie daj się więc zaskoczyć.
Po starciu możesz jeszcze udać się w lewo, by przeszukać leżące na końcu korytarza ciało. Następnie musisz wracać na parter i otworzyć bramę prowadzącą do piwnicy. Zejdź powoli po schodach i przygotuj się na następne potyczki.
Kolejne wampiry i znikający boss
Zobaczysz dwóch wrogów, ale jeden odejdzie w prawo. Odczekaj moment i zakradnij się za plecy tego, który pozostał, by go ogłuszyć. Pokonaj przeciwnika i zbierz zasoby z podłogi. Idź głównym korytarzem prosto. Drzwi na samym końcu prowadzą do głównego celu, ale zanim tam pójdziesz, przeszukaj wszystkie pomieszczenia - jest tu w sumie parę dzikich wampirów do pokonania, ale nie stanowią dużego wyzwania.
Udaj się do drzwi na końcu korytarza i przejdź dalej, a znajdziesz się w dużym pomieszczeniu. Zaatakuje cię John Doe - miniboss, który sprawia sporo problemów i potrafi zadać duże obrażenia, jeżeli nie wykupiliśmy ulepszeń wytrzymałości.
Ten przeciwnik co jakiś czas znika, pozostawiając za sobą cień, który dalej cię atakuje. Musisz jednak skupiać się na prawdziwym wrogu (1), a nie na jego pozostałości (2) - cieniowi nie zadasz żadnych obrażeń.
Boss nie stosuje żadnych wyjątkowych ataków i przypomina zwykłe wampiry. Znikanie jest jedyną cechą specjalną, ale potrafi poważnie namieszać. Najlepiej zablokuj kamerę na wrogu, unikaj ciosów i zadawaj tylko jeden czy dwa po doskoczeniu do oponenta, a potem od razu uskakuj w bok.
Przeciwnik ma wyższą odporność na strzały, ale możesz zadawać mu obrażenia mocami wampirycznymi. Do ewentualnego ogłuszenia przyda się kołek jako broń poboczna.
- Następnie: Vampyr - rozdział 2: Szczur w szpitalu
- Spis treści: Vampyr - Poradnik, Solucja
Po walce zbierz ostatnie składniki ze stolika na środku i wskocz wyżej. Tutaj zbierz wszystkie zasoby i podejdź do stołu warsztatowego, gdzie stwórz lekarstwo na zmęczenie. Teraz pozostaje tylko wrócić do pielęgniarki w szpitalu. W drodze powrotnej pojawi się jednak kilka wampirów, więc przygotuj się na więcej walki. Po powrocie do szpitala oddaj lek siostrze Crane, a rozpocznie się drugi etap rozdziału.