Skip to main content

Vampyr - rozdział 2: Szantaż w Whitechapel

W poszukiwaniu siostry Crane.

Po pokonaniu bossa w kanałach i zebraniu wskazówki z ciała oprycha, dowiadujesz się, że kolejnych wskazówek na temat szantażu Lady Ashbury powinieneś szukać w dzielnicy Whitechapel. Możesz więc wracać do wyjścia prowadzącego na powierzchnię.

Następnie otwórz mapę, by spojrzeć, gdzie iść dalej. Najlepiej wybrać drogę przy szpitalu i przez pierwszy most w lewo. Warto jednak zajrzeć do swojego gabinetu na piętrze, by odpocząć i ulepszyć zdolności - na przykład zwiększając wytrzymałość bohatera i siłę ugryzienia w walce.

Po przejściu przez most dotrzesz do Whitechapel Street - to jeszcze nie twój cel. Tutaj na razie lepiej zbytnio nie zbaczać z głównej ulicy, gdyż w zaułkach czekają zbyt potężni wrogowie.

Patrz na mapę, by się nie zgubić

Idź przed siebie, aż dotrzesz do otwartej bramy z kraty. Za nią jest plac, na którym czekają pierwsi wrogowie, których nie możesz ominąć - tutaj musisz bowiem pójść w prawo. Na początku szybko wyeliminuj najbliższego, lżejszego przeciwnika. Uważaj na cięższego, który ma strzelbę - nie daj się trafić. Pamiętaj, że dwuręczną bronią możesz ogłuszyć słabszych oponentów, by wypić ich krew.

Po walce zbierz przedmioty z pokonanych i idź po schodach dalej. Podążaj prosto, a za bramą spójrz w lewo - w zaułku wampir pożywia się na ofierze. Zajdź go od tyłu, zaatakuj i pokonaj. Przed tobą drugi most, a za nim jeszcze jedna grupa łowców - tych też nie możesz ominąć. Stań więc do walki i pamiętaj o używaniu umiejętności.

Idź do najbliższej bramy, po lewej. Otwórz ją, a trafisz do właściwej części Whitechapel. Tutaj spotkasz już zwykłych mieszkańców i nie grozi ci niebezpieczeństwo. Podążając za znacznikiem na mapie, dotrzyj do Dariusa Petrescu i zapukaj do drzwi jego domu. Po drodze możesz porozmawiać z postaciami niezależnymi, by rozwinąć siatkę znajomości.

Znajdź Nithercotta i Darby'ego

Po szybkim zakończeniu rozmowy z Petrescu podejdź w lewo, by dotrzeć do wejścia na podwórko jego domu. Włącz wzrok wampira, by zobaczyć czerwoną plamę, na której musisz stanąć, by podsłuchać rozmowę Dariusa z siostrą Crane. Po scence musisz odszukać dwie postacie, które pomogą ci przekonać Dariusa, że może ci zaufać.

Furtkę obok kościoła łatwo przegapić

Zacznijmy od Darby'ego - dziennikarza znajdziesz pod kościołem. Idź więc ulicą od domu Dariusa na północ. Porozmawiaj z mężczyzną i użyj wszystkich opcji dialogowych. Następnie od razu przejdź w lewo od głównego wejścia do świątyni, a trafisz na furtkę. Otwórz ją i przejdź dalej. Idąc dookoła kościoła, dotrzesz na cmentarz. Tutaj czeka z kolei Nithercott.

Porozmawiaj z poetą i dowiedz się czego możesz na temat Petrescu. Następnie wracaj na główną ulicę i przejdź jeszcze w prawo. Zajrzyj do koszyków na ziemi, by znaleźć ulotki, a potem porozmawiaj ze spacerującą niedaleko dziewczyną. Później zajrzyj do skrzynki na listy, znajdującej się przy schodach do bocznego wejścia do kościoła, by zdobyć kolejne szczegóły na temat Dariusa. Teraz możesz już do niego wracać - tym razem cię wpuści.

Porozmawiaj z Dariusem na spokojnie, by poznać jego historię, a potem idź przez podwórko do prowizorycznej przychodni. Wejdź na piętro, by rozpocząć scenkę ratowania pacjenta z siostrą Crane. Podczas zabiegu musisz podjąć parę decyzji, ale nie mają one większego znaczenia. Ważniejsze jest to, co nastąpi potem - musisz zdecydować, czy wydasz ją policji, zaproponujesz układ czy zabijesz ją i wyssiesz jej krew.

My postanowiliśmy oszczędzić Crane i zaproponować jej, że pozwolimy jej kontynuować działalność w zamian za wstrzymanie szantażu. Następnie wracaj na parter i pozbądź się przeciwnika. Wrogów na podwórzu możesz spróbować ominąć, jeżeli chcesz. Teraz wracaj do szpitala tą samą drogą, którą przyszedłeś.

Zasadzka

Wracając do szpitala przejdziesz przez plac, na którym spotkałeś wcześniej wrogów. Gdy zbadasz plamę krwi na środku, zaatakują cię przeciwnicy - w tym dwóch szczególnie wytrzymałych. Priorytetem niech będą jednak pomniejsi, żeby zbytnio ci nie przeszkadzali.

Ogłuszaj łatwiejszych wrogów, by uzupełniać krew

Pozwól wrogowi z kuszą zostać na górze schodów, a sam uciekaj przed cięższym minibossem. Atakuj go Mgłą krwi - porusza się wolno, więc nie zdąży uciec. Mniejszych wrogów ogłuszaj bronią dwuręczną lub pistoletem, by uzupełniać dzięki nim zapas krwi do wykorzystania kolejnych ataków mocami.



Dopiero kiedy pokonasz większego wroga, udaj się do tego z kuszą i wykończ go. Dopiero po starciu możesz spokojnie wracać do szpitala. Na dziedzińcu porozmawiaj z Lady Asbhury. Potem idź do gabinetu, by zbadać krew przy stole warsztatowym, by zakończyć ten etap. Przy okazji odpocznij i rozwiń bohatera.

Zobacz także