Vampyr - rozdział 2: Szczur w szpitalu
Tropienie szantażysty.
Po rozmowie z siostrą Crane, wejdź do pokoju za jej plecami i porozmawiaj z pacjentem. W trakcie rozmowy podaj mu lekarstwo, które przyrządziłeś wcześniej. Możesz też wykorzystać chwilę i porozmawiać z innymi postaciami w obszarze, jeżeli wcześniej tego nie zrobiłeś. Uwaga: radzimy też odpocząć w łóżku i wydać punkty doświadczenia na zdolności.
Teraz musisz udać się do gabinetu dyrektora na piętrze. Na miejscu dowiesz się, że tajemnicza dobrodziejka, która pomaga chorym w szpitalu, ma kłopoty z szantażystą. Swansea prosi, byś pomógł jego przyjaciółce. Zostanie ona oznaczona ikoną na radarze, więc idź na dół i na zewnątrz, a znajdziesz ją w jednym z namiotów.
Okaże się, że dobrą samarytanką jest kobieta, którą już wcześniej widziałeś - to ona uratowała ci życie, zabijając Williama. Tak jak bohater, również jest wampirem. Ktoś jednak poznał jej sekret i ją szantażuje - musisz ustalić, kto to taki. Na początku musisz porozmawiać ze szpitalną wielbicielką plotek i pogłosek.
Po krótkiej wymianie zdań ze złośliwą pacjentką dowiesz się, że jedna z pielęgniarek „coś kombinuje” i spotyka się z kimś na terenie szpitala. Zadanie zaktualizuje się i każe ci przepytać trzy pielęgniarki: siostrę Hawkins, Crane i Branagan.
Siostra Crane i mutant w kanałach
Możesz faktycznie porozmawiać ze wszystkimi wymienionymi kobietami, ale od razu możemy powiedzieć, że chodzi o siostrę Crane - tę, której pewnie nikt nie podejrzewał. Jest w dokach, a więc opuść teren szpitala i zejdź po schodach w stronę rzeki.
Uwaga: Tutaj spotkasz też mężczyznę. Porozmawiaj z nim, by aktywować zadanie poboczne.
Podejdź do miejsca, z którego na początku gry wysiadałeś z łodzi, a dostrzeżesz pielęgniarkę. Użyj zmysłu wampira, by podświetlić na ziemi miejsce, w którym powinieneś stanąć, by podsłuchać rozmowę. Wciśnij oznaczony przycisk, a zacznie się scenka.
Dowiesz się, że to właśnie Crane może mieć coś wspólnego z szantażowaniem lady Ashbury. Musisz udać się do kanałów za opryszkiem, z którym siostra się spotkała. W środku idź przed siebie, skręć w lewo i otwórz kratę. Zejdź niżej, zbierz przedmioty ze skrzyni i idź do kolejnej kraty. W kolejnym pomieszczeniu skręć w lewo - włącz wzrok wampira, by dostrzec wrogów.
Możesz pokonać jednego na twoim poziomie, albo od razu zejść niżej i pokonać tego, który stoi tam. Przejdź w lewo i pokonaj stojącego tyłem wampira, po czym skieruj się dużym przejściem dalej - tutaj zaatakuje cię boss. To wampir przypominający wilkołaka.
Walka jest trudna, bo wróg ma duży zasięg uderzeń i w ogóle się nie męczy, w przeciwieństwie do ciebie. Unikaj wszystkich ciosów i zbliżaj się, gdy wykona ostatni, ale uderzaj go maksymalnie dwa razy - jeżeli będziesz atakował więcej, mutant zdąży wykonać kolejne ciosy i zada ci obrażenia. Lepiej grać tu bezpiecznie.
- Następnie: Vampyr - rozdział 2: Szantaż w Whitechapel
- Spis treści: Vampyr - Poradnik, Solucja
W razie kłopotów używaj mocy leczenia - nie marnuj raczej krwi na moce ofensywne, bo i tak nie warto zatrzymywać się, by je aktywować. Cały czas pozostawaj w ruchu. Gdy wróg zawyje i wywoła falę uderzeniową, szybko uskakuj w bok, by uniknąć złapania. Kiedy już go pokonasz, zbierz przedmioty z ciała pośrodku areny, by aktywować trzeci etap rozdziału.