Skip to main content

Vampyr - rozdział 3: Czerwone rzeki, Zapominając o przeszłości

Znajdź tajemniczego wampira.

Etap Czerwone rzeki rozpocznie się, gdy tylko wyjdziesz z siedziby Hamptona - przed magazynem zobaczysz ciało. Porozmawiaj ze stojącym obok Ichabodem, a dowiesz się, że to ofiara tajemniczego wampira. Musisz zbadać denata.

Gdy podejdziesz i wybierzesz opcję przyjrzenia się ciału, zabierz wszystkie możliwe dowody, po prostu wybierając odpowiednie opcje w okręgu. Po przeanalizowaniu poszlak otrzymasz cel udania się do mieszkania ofiary, w innej dzielnicy. Idź więc w prawo i na placu wskocz na drewnianą platformę przy murze wyżej.

Na górze idź w lewo i od razu znów w lewo, przez otwartą bramę. Wejdziesz na obszar targowiska - na końcu po lewej jest zamknięta, duża brama. Otwórz ją, a przejdziesz dalej - tutaj, na górze po lewej stronie, jest kryjówka. Skorzystaj z niej, by wydać punkty doświadczenia i uzupełnić zapasy.

Podążanie tropem wampira

Opuść kryjówkę i idź przez most, następnie cały czas prosto, do końca. Tam skręć w lewo i pozbądź się dwóch łowców. Jeden z nich ma miotacz ognia, więc użyj najsilniejszej mocy na początku walki, by szybko sobie z nim poradzić. Idź dalej, a nad rzeką skręć w lewo. Idź prosto i pozbądź się dwóch kolejnych wrogów.

Pamiętaj, by nie stać twarzą w twarz z wrogami z miotaczem

Po walce idź prosto, po schodach i na wprost do oznaczonego znacznikiem misji mieszkania. Włącz wampirze zmysły, by widzieć ślady krwi. Podążaj za nimi na piętro. Przy okazji przeszukaj pomieszczenia, by zebrać zasoby i pieniądze. Na górze zbadaj okno, przejdź dalej, zeskocz na ulicę i zbadaj plamę. Idź dalej za śladami krwi.

Po drodze będziesz musiał pokonać parę wrogów, a dalej trójkę stojącą przy drzewie, do którego przywiązano ofiarę. Postaraj się zajść jednego z nich od tyłu i zacznij walkę, użyj potężnej zdolności na wroga z krzyżem. Po walce zbadaj ciało, wybierając wszystkie opcje. Następnie podążaj za tajemniczym wampirem, teleportując się na kolejne balkony i drewniane rusztowania oraz kładki.

Mary - boss na cmentarzu

Dotrzesz do mieszkania, przejdź przez nie, a wyjdziesz nad rzeką, gdzie musisz przeskoczyć ponownie na drugą stronę, a potem z powrotem z balkonu na chodnik niżej. Byłeś już tu wcześniej. Teraz pozostaje udać się na cmentarz, który też już odwiedzałeś - idź tam, gdzie pochowano siostrę bohatera. Zobaczysz księdza, zbliżając się do celu i rozpocznie się scenka.

To atak, którego musisz unikać

Czeka cię całkiem trudna walka z bossem. Mary stosuje kilka ataków, a pole walki bywa regularnie ograniczane, tak że musisz uważać, w którą stronę wykonujesz uniki. Gdy atakuje cię krzyżem, odskakuj tak, by trafiać za jej plecy i atakuj z tej pozycji.

Kiedy wyczarowuje czerwone skażenie, jak najszybciej z niego schodź, by unikać obrażeń obszarowych. Wtedy atakuj z broni palnej lub magicznymi zdolnościami dystansowymi.

Poza tym, atakuj z doskoku i po paru ciosach odskakuj. W każdej chwili Mary może bowiem wyprowadzić atak z krzykiem, który zabija od razu - widoczny jest na obrazku powyżej, z bezpiecznej odległości. Zanim Mary go wykona, zaczyna głośno dyszeć i słychać, jak zbiera w niej tłumiony krzyk.



Po walce możesz tylko oglądać długą scenkę, po której nastąpi inna scenka - tym razem ręcznie rysowana. Poznasz dalsze losy doktora Reida, a kontrolę nad bohaterem odzyskasz dopiero, gdy wróci do swojego gabinetu w szpitalu. Odpocznij tu, rozwiń zdolności, zanim ruszysz dalej.

Zobacz także