Skip to main content

Vampyr - rozdział 3: Zła sława podąża za człowiekiem

Boss w kanałach.

Porozmawiaj z Hamptonem i wykorzystaj wszystkie opcje dialogowe. Następnie musisz wracać na brzeg rzeki - gdy dotrzesz do drewnianego pomostu, idź w prawo i opadnij na dół tam, gdzie nie ma barierki. Włącz wampirzy zmysł, by dostrzec wrogów.

Wejście do kanałów znajduje się pod pomostem, ale pilnuje go kilku przeciwników. Najgroźniejszy jest oczywiście ten z krzyżem. Obserwuj ich z daleka i postaraj się zajść jednego z nich od tyłu. W trakcie walki wykorzystaj najmocniejszą zdolność przeciw kapłanowi, by zadać mu duże obrażenia.

Podczas walki uważaj na innych wrogów na brzegu - nie wybiegaj zbyt daleko, bo możesz zwrócić ich uwagę. Polegaj na unikach, bo niedługo będziesz potrzebował zdrowia. Po starciu wejdź do kanałów. Ruszaj dalej i zejdź po schodach.

Poziom wody i boss

Po krótkim spacerze trafisz do większego pomieszczenia. Nie schodź na niższy poziom - podejdź do dwóch zaworów. Najpierw pokręć tym po lewej stronie, by otworzyć lewy kanał. Następnie teleportuj się tam.

Gdy przekręcisz zawór, teleportuj się do kanału po lewej

Przejdź do prawego kanału i zniszcz znajdujące się tam beczki, które blokują zamknięcie kanału. Następnie wróć do zaworów i zakręć lewy oraz prawy. W ten sposób zamkniesz dwa kanały. Potem idź w prawo i znów w prawo, do konsoli z przyciskami. Użyj jej, by otworzyć drzwi - zauważysz po drugiej stronie sali zielone światło przy włazie. Udaj się tam.

Po wejściu do nowej części kanału droga jest liniowa. Musisz podążać za śladami krwi, które podświetlisz wampirzym zmysłem. W końcu dotrzesz do spadku na niższy poziom - gdy tylko podejdziesz do krawędzi, zacznie się scenka i walka z bossem. To Fergal, którego już raz spotkałeś, ale jeszcze z nim nie walczyłeś.

Starcie jest trudne, szczególnie, jeżeli grałeś jako dobry wampir - tak jak my. Najpewniej co najmniej raz zginiesz, ale musisz nauczyć się schematów ataków wroga. Szczególnie unikania ataków jego cienistych kopii. Najlepszą taktyką jest cierpliwe trzymanie dystansu i czekanie na atak szarżą. Po szarży masz chwilę, by bezpiecznie zadać 2-3 ciosy.

Użyj broni palnej do ogłuszania

Dobrze też używać pistoletu, jeżeli masz go na wyposażeniu. Możesz zyskać szansę na ogłuszenie wroga i napicie się krwi, dzięki czemu będziesz mógł częściej używać zdolności - choć najlepiej oszczędzać krew wyłącznie na najpotężniejszą umiejętność i ostatecznie używać tylko leczenia. W ostatniej fazie walki, gdy boss znika, cały czas biegaj, by nie dać się trafić, kiedy opadnie z powrotem na ziemię.

Kryjówka skalów

Po walce idź do zamkniętych drzwi w rogu. Idź dalej i w prawo przez dziurę - zwróć uwagę na element do zbadania. Włącz wampirzy wzrok i podążaj za śladami krwi. Przy przepaści przeskocz nad nią wyżej. Potem przy plamie krwi na podłodze idź w prawo, a dotrzesz do kryjówki skalów, gdzie porozmawiasz z ich przywódczynią.

Po dialogu idź prosto, do ostatnich drzwi po prawej i porozmawiaj z Harriet. Najlepiej wykorzystaj wszystkie opcje. Opuść pokój, porozmawiaj ponownie z Bridgett i idź w lewo i po schodach po lewej na górę. Musisz przejść na drugą stronę kanału - po drewnianych kładkach. Tam zejdź na dół i kolejnymi schodami wyżej.



Tunelem przejdziesz do kanałów portowych. Na końcu znajdziesz zawór - przekręć go, by otworzyć przejście. Wyjdź z lokacji. Po ekranie ładowania idź prosto i po schodach wyżej. W azylu przejdź po kolejnych schodach i otwórz przejście, by zaczęła się scenka. Podczas rozmowy masz opcję pożywienia się na Hamptonie, by zyskać sporo XP - my oszczędziliśmy pastora.

Po dialogu opuść budynek. Rozpocznie się nowy etap rozdziału.

Zobacz także