Vampyr - rozdział 4: Portrety rodzinne
Źródła infekcji.
Po opuszczeniu klubu Ascalon musisz oczyścić dwa źródła infekcji. Jak łatwo się domyślić, całość sprowadzi się po prostu do walki - w obydwu źródłach natkniesz się na starcia z bossami, dosyć podobnymi.
Najpierw musisz jednak przepytać mieszkańców, by zaoferowali ci wskazówki co do celów. Na początku podejdź do kobiety na wprost od klubu. Okaże się, że to córka lady Ashbury. Udzieli ci pierwszej podpowiedzi.
Następnie przejdź główną ulicą w lewo od klubu i wejdź do posiadłości po prawej stronie - to dom bohatera, rezydencja Reidów. Na parterze znajdziesz lokaja. Porozmawiaj z nim, a poznasz informacje o kolejnych źródłach infekcji. Po opuszczeniu domu możesz jeszcze zamienić parę słów z mężczyzną w beżowej marynarce. Teraz wiesz już, gdzie iść.
Choć trasa nie jest skomplikowana, to dla wygody umieszczamy tutaj mapę z oznaczeniami, do których odwołujemy się niżej.
Pierwsze źródło infekcji
Po opuszczeniu rezydencji Reidów idź główną ulicą na północny-zachód, wzdłuż linii na mapie widocznej powyżej. Przeciwników spotkasz dopiero w alejce oznaczonej cyfrą (2). Starcie z nimi to spore wyzwanie, więc uważaj. Wróg z kuszą stoi odwrócony tyłem, więc ogłusz go, by zacząć walkę. Zadaj jak najwięcej obrażeń, zanim nadbiegną pozostali.
Po starciu idź w prawo, do końca. Pozornie to ślepa uliczka, ale możesz wskoczyć na balkon po lewej stronie. W ten sposób dostaniesz się do budynku. Przeszukaj całe piętro, obejrzyj ciało w jednym z pokojów i zejdź na parter. Tam, w salonie, podejdź do ciała przy biurku - zbadaj je, a rozpocznie się potyczka.
Boss nie jest szczególnie trudny - po prostu staraj się cały czas trzymać dystans. Używaj broni palnej i zdolności, a doskakuj tylko na chwilę, by zadać dwa ciosy. Takie podejście wymaga czasu, ale przynajmniej wiele nie ryzykujesz. Oddalaj się szybko, gdy wróg atakuje wymiocinami - są trujące. Po walce podnieś list z biurka i wyjdź z posiadłości.
Drugie źródło infekcji
Wróć na ulicę przed klubem Ascalon. Stąd idź ulicą na wprost i zignoruj pierwszy skręt w prawo - przejdź dopiero drugą uliczką w prawo. W zaułku dalej czeka cię trudne starcie (1). Poza wampirem atakującym trucizną, pojawi się też tutaj bestia-wilkołak. Na początku użyj najpotężniejszych zdolności na słabszym wrogu, by jak najszybciej się go pozbyć. Potem skup się na bestii.
Teleportuj się wyżej do budynku. W pokoju otwórz drzwi i przejdź na dziedziniec, gdzie czeka cię kolejna walka z wampirami, już nieco prostsza. Potem przejdź do wejścia do posiadłości, z ostrzeżeniem nad drzwiami i przejdź po schodach na piętro, gdzie w większym pokoju czekają aż dwaj bossowie. Na szczęście niezbyt przerażający.
Roger to zwykły wampir-skal, tyle że mocniejszy i potrafiący znikać. Na tym etapie nie powinien stanowić problemu. W walce z nim może jednak przeszkadzać jego żona, plująca trucizną - no i także znika. Najpierw wyeliminuj więc ją, by móc spokojnie zająć się drugim bossem. Pamiętaj o wykonywaniu uniku, gdy boss znika, bo w ułamku sekundy zaatakuje cię z innej strony.
- Spis treści: Vampyr - Poradnik, Solucja
- Następnie: Vampyr - rozdział 4: Grand Guignol
Po walce pamiętaj, by z biurka na prawo od wyjścia z pokoju podnieść dokumenty. To wskazówki dotyczące źródła infekcji. Po ich przeczytaniu, cel misji się zaktualizuje i rozpocznie się kolejny etap. Pora na wycieczkę do teatru.