Vampyr - rozdział 4: Wielkie polowanie, Gabinet cieni
Lady Ashbury i klub Ascalon.
Jesteś w gabinecie, a więc odpocznij i rozwiń bohatera. Następnie możesz poświęcić trochę czasu na rozmowy z postaciami niezależnymi i wątki poboczne. Zadanie główne każe natomiast opuścić szpital. Zrób więc to, gdy będziesz gotów - najlepiej głównym wyjściem. Później skieruj się w lewo. Musisz dotrzeć do pierwszego mostu.
Kiedy przebiegniesz kawałek ulicą i dotrzesz do bramy po lewej i balkonu, na który możesz wskoczyć, zobaczysz łowców, których zaraz zaatakuje bestia. Możesz przyłączyć się do walki, albo poczekać, aż jedna ze stron wygra i potem wykończyć pozostałych. Możesz też teleportować się wyżej i zeskoczyć na ulicę kawałek dalej, by ominąć starcie.
Przejdź w stronę mostu, a podczas przechodzenia przez niego porozmawiaj z wizją tajemniczego wampira. Potem idź dalej, a znajdziesz się już w dzielnicy West End. Po chwili musisz odczekać moment, aż wampir zabierze ciało kobiety i zniknie z nią. Dopiero wtedy możesz atakiem zniszczyć przeszkody tarasujące drogę i udać się dalej.
Łowcy przed domem lady Ashbury
Po chwili, zbliżając się już do celu, natkniesz się na pokaźną grupę łowców z Prydwen. Będzie ich czwórka - nie poznają cię od razu, więc możesz to wykorzystać, by się zbliżyć. Wyeliminuj błyskawicznie jednego lub dwóch najsłabszych wrogów i szybko odskocz. Największy jest wyposażony w miotacz trującego gazu.
Problem stanowi jednak wampir na 23 poziomie, który postanowi dołączyć się do walki. Możesz spróbować szybko się oddalić, a jest szansa, że wrogowie zajmą się sobą nawzajem. Poza tym, priorytetem powinien być jednak szybki krwiopijca - na nim używaj najlepszych mocy. Strażnika z miotaczem zostaw na koniec, bo stosunkowo łatwo go unikać.
Po walce podejdź do drzwi i zapukaj. Zacznie się długa scenka, podczas której porozmawiasz parę razy z lady Ashbury. Wypytaj ją dokładnie o wszystkie proponowane tematy, a szczególnie o klub Ascalon. Później opuścisz jej posiadłość i zacznie się nowy etap rozdziału: Gabinet Cieni. Musisz udać się na spotkanie z tajną lożą wampirów.
Droga do klubu
Po wyjściu od Ashbury idź w lewo, na zachód i skręć z głównej ulicy w prawo (do punktu numer 2 na mapie, punkt 1 to przejście, które teraz jest zamknięte), a od razu będziesz świadkiem starcia wampirów ze strażnikami. Możesz się zaangażować fizycznie, jeżeli jesteś w dobrej formie i chcesz zdobyć trochę zasobów. Później idź dalej przez bramę po lewej i cały czas na zachód.
Kamera w pewnym momencie zwolni, żebyś mógł przyjrzeć się scence obok, ale to mało istotne. Idź dalej prosto i skręć w lewo (3), przez drewnianą pseud-bramę. Na placyku (4) czeka cię angażująca walka z trudnym wrogiem - to szybki wampir na 27 poziomie. Na szczęście jest sam, więc musisz po prostu skupić się na dobrych unikach.
- Spis treści: Vampyr - Poradnik, Solucja
- Następnie: Vampyr - rozdział 4: Portrety rodzinne
Zniszcz beczki w rogu i idź w lewo, pokonaj łowców i przejdź wyżej, na główną ulicę, którą dotrzesz już do budynku klubu. Po drodze możesz porozmawiać z mieszkańcami, choć nie ma ich tu wielu. Zapukaj do domu, w którym znajduje się klub Ascalon. Lokaj wpuści cię, więc idź prosto i na górę, a dalej w prawo i do końca. Wejdź tam, gdzie są inni mężczyźni, by zaczęła się scenka.
Po scence porozmawiaj z Redgravem, możesz też poznać paru innych członków klubu. Otrzymasz także nowe zadanie, które zakończy ten etap rozdziału. Udaj się na dół i opuść dom, by zająć się celami misji.