Vampyr - rozdział 5: Od miecza giniesz, Dla wiedzy bez jej wiedzy
Walka w szpitalu, porwany Swansea.
Po wyjściu z posiadłości Dawsona, niezależnie od niedawnego wyboru, porozmawiaj ze Starą Bridget. Wybierz wszystkie dostępne opcje dialogowe, by poznać szczegóły, a następnie udaj się do szpitala Pembroke.
Wybierz dowolną drogę - jesteś dość daleko, ale po drodze nie dzieje się nic istotnego. Z pewnością spotkasz grupy wrogów, ale nie będą to żadne specjalne starcia. Przeciwników możesz też omijać i po prostu dalej biec do szpitala. Po drodze warto zajrzeć do jednej z kryjówek, by ulepszyć bohatera.
Po dotarciu do Pembroke przejdź na piętro i do gabinetu dyrektora. Okaże się, że został porwany. Włączy zmysł wampira, by dostrzec ślad krwi i podążaj za nim na górę. Dotrzesz do windy - wjedź nią na górę. Wyjdziesz na arenę i zacznie się scenka, a po niej czeka cię ciężkie starcie.
Walka z bossem: McCullum
Największy problem podczas tej walki to nie sam przeciwnik, a światło. Musisz unikać oświetlanych regularnie obszarów podłogi - jeżeli w nich staniesz, gdy będą rozświetlone, zostaniesz poparzony.
Cullum nie stosuje zbyt wymyślnych ataków. Jest seria ciosów mieczem, strzały z kuszy oraz okazjonalna szarża, którą łatwo dostrzec, by w porę wykonać unik. Trzeba jednak uważać, by nie odskakiwać w stronę światła.
Najlepszą taktyką jest tu więc cierpliwość, trzymanie wroga na dystans i używanie mocy. Gdy wyczerpie się krew, musisz spróbować ogłuszyć przeciwnika, by uzupełnić zapas - w ostateczności nawet wchodząc w światło, jeśli nie uda się inaczej. Z biegiem walki światła będzie niestety coraz więcej.
Po starciu możesz dokonać wyboru, czy zamienisz Culluma w wampira, czy go oszczędzisz. My wybraliśmy drugą opcję. Po cut-scence opuść szpital głównym wyjściem.
Na ratunek Swansea'emu
Musisz udać się do teatru, w którym już wcześniej byłeś. Droga nie jest długa. Idź w prawo ulicą, do pierwszego mostu. Po drodze spotkasz przeciwników, ale nie są to żadne wyjątkowe potyczki.
Po dotarciu w okolice teatru skorzystaj z głównego wejścia, które wcześniej odblokowałeś. Pokonaj łowców na parterze i przeszukaj stoliki, by zdobyć wskazówki oraz klucz. Kluczem otworzysz drzwi w głównej sali, po lewej stronie.
Zejdź na niższe piętro i przejdź do pomieszczenia z biało-czarną podłogą. Tu po prawej jest pomieszczenie, gdzie znajdziesz klucz do pokoju z porwanym. Najpierw musisz jednak pokonać jednego wroga z miotaczem - jest tu ciasno, więc stawiaj na ogłuszanie. Potem zabierz klucz z zamkniętego pokoju i otwórz drzwi ze złotą framugą.
- Spis treści: Vampyr - Poradnik, Solucja
- Następnie: Vampyr - rozdział 6: Antidotum
Zacznie się scenka. W trakcie rozmowy dowiesz się, że Swansea nieumyślnie przyczynił się do epidemii. Na końcu musisz zdecydować, czy pozwolić mu po prostu umrzeć, czy uczynić śmierć szybszą, czy też przemienić go w wampira. My wybraliśmy opcję wyssania krwi. To zakończy 5 rozdział.