Skip to main content

Vampyr - rozwój postaci, punkty doświadczenia

Jak ulepszać bohatera.

Vampyr jest grą z elementami RPG, a więc występuje tutaj aspekt zdobywania doświadczenia i rozwoju głównego bohatera. Dzięki temu możemy zyskać dostęp do nowych umiejętności lub ulepszyć te, które posiadamy.

Na niniejszej stronie wyjaśnimy, jak działa rozwój postaci, a także wytłumaczymy, jak najlepiej zdobywać punkty doświadczenia - i jakie konsekwencje mogą wiązać się z chęcią zdobywania możliwie największej liczby tych punktów.


Umiejętności

Zdolności bohatera dzielą się aktywne oraz pasywne. Te pierwsze to talenty, które aktywujemy podczas walki przyciskiem - i przynoszą natychmiastowy, konkretny efekt. Może to być zadanie obrażeń jakąś mocą albo rozpłynięcie się w cieniu.

Zdolności pasywne to po prostu trwałe ulepszenia, które mogą zwiększyć liczbę punktów zdrowia bohatera, zwiększyć wydajność zdobywanej krwi, albo ilość krwi pozyskiwanej w trakcie picia jej w walce.

Najbardziej godne uwagi zdolności to:

  • Krzepliwość. Pozwala na chwilę unieruchomić przeciwnika. Po ulepszeniu umiejętności można też pozyskiwać krew z zatrzymanego wroga na odległość.
  • Mgła z cienia. Tworzy wybuchającą chmurę pod stopami wroga. Można ulepszyć, by stało się atakiem obszarowym.
  • Włócznia krwi. Świetny atak krwistym pociskiem, zadający duże obrażenia jednemu celowi.
  • Doskok. Idealny do zbliżenia się do wroga atakującego nas z daleka.
  • Zasłona cienia. Przydatne, jeżeli chcemy unikać starć - możemy ukryć się przed wrogiem.
Nowe umiejętności wykupimy tylko przy okazji odpoczynku lub snu (łóżko jest niezbędne)

Wszystkie umiejętności zdobywamy i ulepszamy podczas odpoczynku, a więc przy łóżku w kryjówce. Poza tym miejscem nie otworzymy nawet ekranu z drzewkiem talentów.


Doświadczenie

W prawym górnym rogu ekranu widzimy stale swoją liczbę punktów doświadczenia (PD). To te punkty wydajemy, by zdobywać i rozwijać zdolności bohatera. Są więc dosyć cenne.

Problem tkwi jednak w tym, że najwięcej doświadczenia zdobywamy za zabijanie i wypijanie krwi obywateli. Możemy tego nie robić i oszczędzać bohaterów niezależnych, ale wtedy znacznie wolniej będziemy uzyskiwać kolejne PD.

Na szczęście doświadczenie zdobywamy też po prostu za wykonywanie kolejnych misji. Niewiele punktów otrzymujemy za walkę, dlatego śmiało - kiedy tylko można (bo nie zawsze się da) - możemy niektóre potyczki omijać. Znacznie więcej punktów otrzymujemy jednak za picie krwi.

Uwaga: Mylący może być fakt, że za krew wypijaną z wrogów podczas walki, nie zyskujemy punktów doświadczenia. Te zdobywamy za krew tylko i wyłącznie po zahipnotyzowaniu postaci niezależnej.

Każda postać w grze ma własny ekran z informacjami na jej temat

Na powyższym obrazku widzicie przykładową postać niezależną. Bohater może pożywić się krwią każdego napotkanego obywatela - może to być nawet współpracownik ze szpitala, pacjent czy ktokolwiek, z kim możemy porozmawiać.

By zdobyć krew, wystarczy w rozmowie zahipnotyzować postać - wciskając LB/L1. Następnie podążając za czerwono-czarnym śladem energii, odprowadzamy ją w odpowiednie miejsce i możemy się pożywić. Różne postacie oferują różne ilości punktów doświadczenia.



By móc się pożywić na postaci NPC, należy poznać szczegóły na jej temat podczas rozmów z innymi bohaterami, a także - w wielu przypadkach - rozwiązywać kolejne zadania, by pchać do przodu kolejne wątki fabularne.

Żywienie się na postaciach może mieć negatywne skutki i zniechęcić do nas innych bohaterów. Z drugiej strony, możemy być dzięki temu bardzo potężni, zyskując szybciej ulepszenia ofensywnych talentów.

Zobacz także