Skip to main content

W 2018 roku gry wygenerowały połowę przychodów brytyjskiego rynku rozrywki

Większość pochodzi z dystrybucji cyfrowej.

W 2018 roku gry były odpowiedzialne za wygenerowanie ponad połowy przychodów rynku rozrywki w Wielkiej Brytanii - wynika z danych ujawnionych przez organizację Entertainment Retailers Association.

W minionych dwunastu miesiącach Brytyjczycy na produkcje PC i konsolowe wydali 3,864 miliarda funtów, co stanowi 51,3 procent pieniędzy, które przyniosła rozrywka. To oznacza, że na filmy i muzykę łącznie przeznaczono mniej niż na wirtualną zabawę.

Dużą rolę w wypracowaniu wyniku odegrała dystrybucja cyfrowa (obejmująca nie tylko pełne tytuły, ale i transakcje cyfrowe), która wygenerowała 80,1 procent przychodów, czyli 3,09 miliarda funtów - o 12,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Większość sprzedanych egzemplarzy gry FIFA 19 w Wielkiej Brytanii to nadal wersje pudełkowe

Przewaga wydań cyfrowych w Wielkiej Brytanii jest zauważalna, ale w niektórych przypadkach klienci nadal chętniej wybierają wersje pudełkowe. Przykładem jest FIFA 19, której 75 proc. egzemplarzy kupiono w edycji fizycznej, choć udział elektronicznych kopii wzrósł o 5 proc. względem poprzedniej części.

Ujawniono też listę 20 najlepiej sprzedających się tytułów na Wyspach w 2018 roku, ale bez uwzględnienia dystrybucji cyfrowej:

  1. FIFA 19 - 1,889 miliona kopii
  2. Red Dead Redemption 2 - 1,757 miliona kopii
  3. Call of Duty: Black Ops 4 - 1,172 miliona kopii
  4. Marvel's Spider-Man - 676 tysiąca kopii
  5. Mario Kart 8 Deluxe - 458 tysiąca kopii
  6. Far Cry 5 - 434 tysięcy kopii
  7. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy - 430 tysięcy kopii
  8. God of War - 399 tysięcy kopii
  9. Forza Horizon 4 - 392 tysięcy kopii
  10. FIFA 18 - 351 tysięcy kopii
  11. GTA 5 - 339 tysięcy kopii
  12. Spyro Reignited Trilogy - 333 tysięcy kopii
  13. Battlefield 5 - 313 tysięcy kopii
  14. Assassin's Creed Odyssey - 305 tysięcy kopii
  15. Super Smash Bros. Ultimate - 284 tysięcy kopii
  16. Super Mario Odyssey - 240 tysięcy kopii
  17. Call of Duty: WW2 - 230 tysięcy kopii
  18. Pokemon: Let's Go, Pikachu - 227 tysięcy kopii
  19. Shadow of the Tomb Raider - 226 tysięcy kopii
  20. Fallout 76 - 218 tysięcy kopii

Należy jednak zwrócić uwagę, że Entertainment Retailers Association nie śledzi przychodów generowanych przez konsole. Ostateczny wynik branży gier w Wielkiej Brytanii jest więc najprawdopodobniej znacznie wyższy.

Zobacz także