W 2018 roku gry wygenerowały połowę przychodów brytyjskiego rynku rozrywki
Większość pochodzi z dystrybucji cyfrowej.
W 2018 roku gry były odpowiedzialne za wygenerowanie ponad połowy przychodów rynku rozrywki w Wielkiej Brytanii - wynika z danych ujawnionych przez organizację Entertainment Retailers Association.
W minionych dwunastu miesiącach Brytyjczycy na produkcje PC i konsolowe wydali 3,864 miliarda funtów, co stanowi 51,3 procent pieniędzy, które przyniosła rozrywka. To oznacza, że na filmy i muzykę łącznie przeznaczono mniej niż na wirtualną zabawę.
Dużą rolę w wypracowaniu wyniku odegrała dystrybucja cyfrowa (obejmująca nie tylko pełne tytuły, ale i transakcje cyfrowe), która wygenerowała 80,1 procent przychodów, czyli 3,09 miliarda funtów - o 12,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Przewaga wydań cyfrowych w Wielkiej Brytanii jest zauważalna, ale w niektórych przypadkach klienci nadal chętniej wybierają wersje pudełkowe. Przykładem jest FIFA 19, której 75 proc. egzemplarzy kupiono w edycji fizycznej, choć udział elektronicznych kopii wzrósł o 5 proc. względem poprzedniej części.
Ujawniono też listę 20 najlepiej sprzedających się tytułów na Wyspach w 2018 roku, ale bez uwzględnienia dystrybucji cyfrowej:
- FIFA 19 - 1,889 miliona kopii
- Red Dead Redemption 2 - 1,757 miliona kopii
- Call of Duty: Black Ops 4 - 1,172 miliona kopii
- Marvel's Spider-Man - 676 tysiąca kopii
- Mario Kart 8 Deluxe - 458 tysiąca kopii
- Far Cry 5 - 434 tysięcy kopii
- Crash Bandicoot N. Sane Trilogy - 430 tysięcy kopii
- God of War - 399 tysięcy kopii
- Forza Horizon 4 - 392 tysięcy kopii
- FIFA 18 - 351 tysięcy kopii
- GTA 5 - 339 tysięcy kopii
- Spyro Reignited Trilogy - 333 tysięcy kopii
- Battlefield 5 - 313 tysięcy kopii
- Assassin's Creed Odyssey - 305 tysięcy kopii
- Super Smash Bros. Ultimate - 284 tysięcy kopii
- Super Mario Odyssey - 240 tysięcy kopii
- Call of Duty: WW2 - 230 tysięcy kopii
- Pokemon: Let's Go, Pikachu - 227 tysięcy kopii
- Shadow of the Tomb Raider - 226 tysięcy kopii
- Fallout 76 - 218 tysięcy kopii
Należy jednak zwrócić uwagę, że Entertainment Retailers Association nie śledzi przychodów generowanych przez konsole. Ostateczny wynik branży gier w Wielkiej Brytanii jest więc najprawdopodobniej znacznie wyższy.